Zorg voor een aangename sfeer en je gasten blijven langer zitten. Sterker nog als je een tof horeca interieur hebt zullen ze eerder voor jouw zaak kiezen. Op deze manier kun je dus gerust stellen dat een goed horeca interieur met de juiste inrichting direct meer omzet oplevert. Uiteraard moet je investeren, maar dat hoeft beslist niet direct de hoofdprijs te kosten. Vaak hebben kleine veranderingen een groot effect. In de loop der jaren vind er in elke zaak versnippering plaats. Daarom is het goed dat je een buitenstaander, die er overigens wel verstand van heeft, bijvoorbeeld 1 keer per jaar kritisch naar je horeca inrichting laat kijken. Zelf wordt je er al snel blind voor. Op deze manier bewaak je je concept en hou je iedereen, inclusief jezelf scherp. Wil je graag dat ik een keer een kijkje kom nemen. Bij de eerste 3 ondernemers die zich aanmelden geef ik gratis ter plaatse tips. Bel me gerust. 073-5325216
Communiceren met gasten in je horeca interieur kan uiteraard op verschillende manieren. Vrijwel de beste aanpak is altijd de persoonlijke. Een vriendelijke serveerster die een bepaalde schotel of wijn aanbeveelt is nog altijd de meest effectieve manier om tot een verkoop te komen. Een andere manier is om horeca interieur en de aankleding ervan in te zetten als communicatiemiddel. Ontwerp bijvoorbeeld een leuke flyer met een waardebon voor een gratis kopje koffie, zo maak je grote kans op een 2e bezoek. Probeer zo origineel mogelijk te zijn, teken een stripfiguur en laat deze de boodschap vertellen. Heb je een moderne zaak, dan zou je videoschermen kunnen ophangen met een vette powerpoint presentatie. Kortom, er zijn genoeg leuke dingen te bedenken om de aandacht te trekken, want dat is toch wat je wilt! Bel me gerust voor meer handige tips. 073-5325216
Als je 5 dagen per week ruim 8 uur per dag ergens werkt dan wil je je daar ook prettig voelen. Daarom is een kantoor met de sfeer van een horeca interieur helemaal geen gek idee. De horeca weet tenslotte precies hoe je gasten het naar de zin moet maken. Waarom zou je werknemers dan ook niet op deze manier een fijne werkplek geven. Frank Trienen, ceo van de Tribal internetgroup vatte de koe meteen bij de horens heeft nu een kantoor met de prettige gastvrije ongedwongen sfeer van een horeca interieur. Trienen citeert; Vrijwel meteen was het effect merkbaar. Door de prettige sfeer gingen de mensen zich thuis voelen op hun werkplek, waardoor het ziekteverzuim drastisch omlaag ging en de productiviteit omhoog. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen. Heb jij moeite om je personeel te motiveren of denk je erover een nieuw kantoorpand te betrekken. Bel ons dan voor vrijblijvende info.
Er zijn legio manieren om je gasten attent te maken op een mooie aanbieding en 1 ervan is op dit moment erg populair. Als je het goed doet dan kun je er veel voordeel aan hebben. Maak pakkende teksten met leuke tekeningen in je horeca interieur. Je kunt hier echte schoolborden voor gebruiken, of een wand beschilderen met schoolborden verf. Deze verf is in elke doe het zelf zaak in verschillende kleuren te verkrijgen. Ga lekker aan de slag met echte krijtjes. Neem geen krijtstift, dit is echt veel minder authentiek en dus raad ik het je af. Ben je niet zo'n tekenaar vraag dan iemand die echt creatief is, bijvoorbeeld een van je gasten. Je horeca interieur krijgt er echt een leuke hippe look en feel van en het kost bijna niks. Je kunt natuurlijk ook dingen projecteren met een overhead projector. Heb je niet zo'n ding en vind je het lastig om iets te verzinnen. Bel me dan gerust, dan maak ik een leuke tekening voor je. 073-5325216
Een goed horeca interieur heeft een ziel. Het zorgt voor persoonlijkheid en schept vertrouwen en herkenbaarheid bij gasten. De ziel van een goed horeca bedrijf zit overigens niet alleen in een geweldig horeca interieur maar ontstaat ook door de mensen die er werken, de producten en de gastvrijheid. Zorg voor een goede balans en een concept wat goed voelt, dan wordt je gegarandeerd succesvol. Een bruin cafe kan het zich bijvoorbeeld prima veroorloven om een matige bak koffie te verkopen, gewone filtermaling zeg maar. In een echt bruin cafe kom je niet voor het horeca interieur maar voor de gezelligheid, daar is het lekker knus met warme kleuren, een houtkachel, een goed glas bier en een fantastische kastelein met een geweldig wijf. Het hele concept bruin cafe is een verlengstuk van de huiskamer. Dit principe is op elk thema of onderwerp toe te passen, als je het maar met bezieling doet. Succes verzekerd.
In positieve zin is het horeca interieur in algemene zin echt veranderd. Of dit nu door de crisis komt, of omdat er werkelijk een andere meer vrouwelijke tijd is aangebroken, wie zal het zeggen. Het feit is dat het horeca interieur als trendzetter echt is veranderd. Er is veel ruimte voor nieuwe ideeën en daar waar vroeger strakke standaard horeca normen golden is nu veel meer ruimte. Bij gebrek aan financiële middelen worden mensen creatief en met name de horeca heeft laten zien dat je een geweldig mooi horeca interieur kunt creëren zonder dat je dit gelijk een vermogen kost. Gebruikte meubels, creatieve oplossingen met verlichting, hergebruik van stoffen en andere materialen zorgen juist voor het onderscheidend vermogen waar de horeca zo'n behoefte aan heeft. Standaard interieurbouwers hebben het dan ook moeilijk, want de tijd van 13 in een dozijn is echt voorbij. Gelukkig maar, durf ik te zeggen.
Zo versterkt de horeca de retail. Vandaag een voorbeeld uit de praktijk; Bij boekhandel Heinen in den Bosch was het een poos lang echt crisis. Meters maken was de opdracht en dat werkt uiteindelijk tegen je. Gelukkig voor den Bosch zijn de mensen van Heinen een andere weg ingeslagen, met weer een goed aanbod, fijne service en een prachtig concept met dito horeca interieur. Samen met de Verkadefabriek kun je tegenwoordig al lezende bij Heinen terecht voor een lekkere kop koffie en een goed stuk gebak. Naast het interieur van de boekenwinkel is in de aangrenzende ruimte een mooi horeca interieur gebouwd met leuke vintage meubelen, sloophouten tafeltjes, stoere materialen, kortom een horeca interieur met een aangename sfeer. Echt een stukje beleving, probeer dat in je zaak te brengen, je zult het verschil echt merken. Maak van the place to buy the place to be. Als de rest dan ook klopt, dan volgt de verkoop vanzelf.
Als je de sfeer van je horeca interieur kunt vertalen naar je terras, dan heb je gelijk een goed visitekaartje. Zomaar ergens wat rotan meubelen op de kop tikken en je terras ermee vol zetten en vervolgens afwachten, tja. Ik zou je willen adviseren om je ook met je terras te onderscheiden. Je horeca interieur is prima op orden, dan hoort je terras daar automatisch bij. Het is zelfs niet ondenkbaar dat je horeca meubels en je terrasmeubels uitwisselbaar zijn. Standaard terrasstoelen zijn in de regel iets lager, dus in je zaak lastig te gebruiken. Zeker als het om eten gaat. de nieuwste lijn terrasmeubelen daarentegen zijn meer afgestemd op gebruik voor binnen en buiten. En wil je iets met karakter, kijk dan eens uit naar bijvoorbeeld de originele Tollix stoelen, deze zijn, stoer, robuust, tijdloos en zien er geweldig uit. succes.
Een tip die je direct veel geld bespaard is deze. Zorg ervoor dat je eerst een goed ontwerp voor je horeca interieur hebt alvorens je horeca meubels gaat kopen. Je meubilair is namelijk een belangrijk onderdeel van de uitstraling van je horeca interieur. Koop niet zomaar 100 dezelfde stoelen, of je moet ze voor een prikkie op de kop kunnen tikken zodat je ze nog kunt pimpen. Vaak is het meubilair een sluitpost en moeten er concessies worden gedaan in de uitstraling. Wat mij betreft kun je dan gemakkelijk fasegewijs je horeca meubels aanschaffen. Zo hou je dynamiek in je bedrijf en kun je ergens naar toe werken. Hoe leuk is het als je nu 25 geweldige designstoelen combineert met je oude meubels. Deze kun je vast nog een tweede leven geven door ze een andere kleur te maken of te her-stofferen. Niet zomaar weggooien dus en zorg dat ook de meubels in het ontwerp van je horeca interieur zijn meegenomen. succes.
Als het bij je bedrijf past, dan is een gethematiseerd horeca interieur helemaal geen gek idee. Dan bedoel ik uiteraard niet zoals in de jaren '80 , toen elke horeca zaak opeens een thema had. Dat was het een modegril, doe je hier aan mee dan loop je binnen no time achter de feiten aan. Maar heb je een bedrijf met een specifiek product, bijvoorbeeld een visrestaurant, steakhouse of binnenspeeltuin, om maar iets te noemen, dan is een thema voor je horeca interieur een prima idee.
Het toepassen van contrast in een bestaand of nieuw horeca interieur is een van de slimme trucs die ik vaak toepas. In een foto wil je automatisch contrast hebben, dat maakt het beeld namelijk scherp. Als je contrast toepast in je horeca interieur zul je zien dat je duidelijke lijnen en dus meer overzicht krijgt. Contrast zorgt ervoor dat de focus op de juiste plek komt te liggen. Een simpele truc die goed werkt is om door je oogharen te kijken en zo te bepalen of er voldoende contrast aanwezig is. Contrast breng je simpel aan door tegengestelde kleuren toe te passen. Simpel gezegd combineer je dan licht en donkere kleuren. Het zorgt er meteen voor dat je perspectief krijgt en zodoende ervaar je meer ruimte. Wil je een stapje verder gaan dan kun je ook contrasten in je horeca interieur aanbrengen dmv materialen. Steen en hout, leder en stoffen, ruw en glad-gepolijst. Het werkt echt. Bel me gerust voor advies. 073-5325216. John
Een poos lang is de trend strak en minimalistisch geweest en was decoratie 'not done' maar nu mag het weer, en gelukkig mag ik wel zeggen. Je horeca interieur goed decoreren is natuurlijk een vak apart maar hoeft niet altijd goud te kosten. Natuurlijk moet je tegenwoordig niet meer aankomen met draperieën en klimplantjes in elke hoek, maar wel overwogen aankleding bijvoorbeeld in de vorm van verschillende bordjes aan de wanden van je horeca interieur zorgt voor een positieve beleving. Grafische vormgeving door uit de kluiten gewassen fragmenten van songteksten of spreuken worden door veel gasten enorm gewaardeerd. Er moet iets te bekijken zijn, zei een bevriende horeca ondernemer met laatst. Iets waar hij helemaal gelijk in heeft. Een minimalistisch horeca interieur is dus uit! Ga voor creativiteit en bezoek gewoon eens een kringloopwinkel, wie weet wat voor leuks je tegen komt. Succes en veel inspiratie.
Let bij het kiezen van kleuren ook op de gevolgen voor de verlichting van je horeca interieur. Kies je voor donkere kleuren dan zul je meer, of sterkere lichtbronnen nodig hebben om alles in je horeca interieur goed uit te lichten. Als 1e zorg je dat er een goede basisverlichting aanwezig is. Het liefst dimbaar, dan kun je deze verlichting ook als werkverlichting gebruiken. De armaturen zijn ondergeschikt, koop dan ook gewoon goedkope onopvallende armaturen, investeer in de lichtbron zelf. Led is wat duurder in aanschaf, maar betaald zichzelf terug. Ten tweede heb je accent of sfeerverlichting nodig, hiervoor ga je op zoek naar mooie opvallende armaturen, bijvoorbeeld oude industriële lampen. Deze zijn niet alleen functioneel maar hebben tevens een mooie decoratieve functie. Natuurlijk horen deze ook dimbaar te zijn, je kunt dan al naar gelang de benodigde sfeer de sterkte aanpassen. Advies nodig, bel me dan.
Een fijne werkplek zorgt voor gelukkige mensen, en gelukkige mensen betekenen een laag ziekteverzuim en een hoge productiviteit. Neem dan ook gerust een goed horeca interieur als voorbeeld om je ideale kantoor inrichting te creëren. Want is het niet zo dat we in onze vrije tijd een omgeving opzoeken waar we ons prettig voelen en dat we deze vaak in de horeca vinden. Een goed horeca interieur zorgt voor tevreden gasten, iets wat je simpel door kunt vertalen naar een kantoorinrichting. We brengen gemiddeld zo'n 10 uur per dag door op kantoor, waarom zou je de hele dag tegen systeemwanden aan willen kijken. Omdat dit je personeel niet zou afleiden? Bullshit natuurlijk! Zorg ervoor dat je een omgeving creëert waar je personeel graag wil zijn, waar het aangenaam vertoeven is. Wedden dat je direct het verschil gaat merken.
Omdat veel horeca ondernemers hun nek uitsteken als het gaat om dingen uitproberen. Een horeca interieur is een perfecte proefvijver om nieuwe trends te testen. Het gebruik van sloophout en led verlichting werd bijvoorbeeld in de horeca het eerst uitgeprobeerd. zo kan ik meerdere zaken noemen die in een goed horeca interieur voor het eerst werden uitgeprobeerd. Kijk maar eens goed om je heen als je ergens een biertje drinkt of in een hippe zaak een hapje gaat eten. Wellicht raak je geïnspireerd.
Mede omdat banken al decennia moeilijk doen om een verbouwing van een horeca interieur te financieren, en natuurlijk omdat het voor zo'n mooie betrokkenheid zorgt. Key West in Utrecht kiest voor Crowdfunding, waarbij ieder die dat wil een klein of groter bedrag kan investeren in dit leuke initiatief. Het levert ook nog eens een mooi rendement van zo'n 9% op. Het horeca interieur van Key West krijgt de uitstraling van een koloniaal beachhouse. Vintage met een industriële touch. Wil je graag meer weten over deze vorm van financiering, kijk dan even op geldvoorelkaar.nl
Niet alleen omdat weggooien zonde is, maar omdat je oude horeca interieur gewoon geld oplevert. Je oude tafels of barmeubel kun je vaak met beperkte middelen onherkenbaar en toch met weinig kosten veranderen. Zo maak je slim gebruik van de ingrediënten van je oude horeca interieur. Natuurlijk zijn sommige zaken tot op de draad versleten, en je hoeft natuurlijk niet alles te hergebruiken maar het is de kunst om de juiste zaken met elkaar te combineren. Op deze manier krijg je naast een goed gevoel, een horeca interieur met een ziel. En da's natuurlijk super belangrijk, een horecabedrijf met bezieling met lekker veel karakter. Voor je vaste gasten is het zeker minder schrikken en je hebt ook nog eens een mooi verhaal te vertellen.
Ja, echt en geloof me, je maakt er werkelijk het verschil mee. Wij brengen het met Tribe al jaren in praktijk, horeca interieurs met beleving. Met beleving maak je zomaar ThePlaceToBe, en dat wil je toch als horeca ondernemer. Laatst las ik een stukje in de krant over de Ziggo Dome, volgens de grote baas zit het succes 'm in de beleving. Tja, need we say more?
Soms is eens goed met de bezem rond al genoeg om de balans terug te vinden in je horeca interieur. Een goede horeca inrichting is overzichtelijk, maar vooral schoon. In de loop van de tijd vindt er ongemerkt verstrooiing plaats, her en der staan spullen die als je erover nadenkt allang weg hadden gekund.
Ten eerste verdeel je de kosten van het onderhoud wat je na bijvoorbeeld 5 jaar zou doen in 5 gelijkmatige keren. Daarnaast is een kleine kras in je barblad of op de muur bijvoorbeeld gemakkelijker op te lossen dan wanneer je de hele bar moet schuren, beitsen en opnieuw lakken.