Alles is al uitgevonden

- 19 October 2016 door Edwin Timmers -

En alles is al wel eens gedaan. Als je daarin geloofd, dan hoef je eigenlijk nooit meer iets nieuws te proberen. Het tegendeel is natuurlijk waar en als je een beetje creatief bent kun je jezelf en je onderneming op allerlei manieren onderscheiden. Dat onderscheidend vermogen is namelijk van levensbelang voor elke onderneming. Ben je actief in de horeca branche, en run je bijvoorbeeld een restaurant, dan kun je jezelf op een aantal manieren prima onderscheiden.
1. Presentatie. Je interieur en inrichting, de gebruikte materialen, de aankleding, decoratie, kleuren en afwerking zijn allemaal erg belangrijk voor de look & feel van, in dit geval een horeca bedrijf. Vergeet niet dat gasten vaak onbewust al hun keuze maken, ze doen dat dus op gevoel. Zorg er zodoende voor dat ze een goed gevoel krijgen wanneer ze jouw zaak te zien krijgen. Hierbij spelen zoals gezegd kleuren, vormen, materialen, verlichting, licht, geluid en zelf geuren een grote en vaak essentiële rol. Laat een gespecialiseerde interieur-architect een mooi ontwerp maken zodat je een voor jouw bedrijf op maat gemaakte uitstraling krijgt.

2. Kwaliteit. Hiermee win je altijd, kwaliteit in wat je je gasten voorschotelt als het gaat om eten en drinken. Geen veel voor weinig mentaliteit, want dat is vaak korte termijn-denken en snel moeten inspelen op de laatste trends. Weet je daar slim op in te spelen, dan kun je waarschijnlijk in een betrekkelijk korte tijd een boel geld verdienen, niks mis mee. Maar als je voor kwaliteit gaat, dan heb je een toekomst bestendig en vooral duurzaam horeca concept waar je echt een business van kunt maken. Ga daarom voor duurzaam, beter een wat kleiner kwalitatief hoogwaardig stukje vlees van bijvoorbeeld een biologisch Lakenfelder-rund, dan de grote lappen vlees van de kiloknallers volgestopt met groeihormonen. Kwaliteit zit 'm in een boel kenmerken, neem gerust vrijblijvend contact met me op om hier eens over te brainstormen.

3. Mensen. Een goed bedrijf, ongeacht of je nou wel of niet in de horeca werkt, draait om de mensen die er werkzaam zijn. Mensen kunnen je maken of breken, investeer daarom in goed personeel. Niemand is hetzelfde en iedereen is uniek, probeer dan ook een leuke afspiegeling van de maatschappij voor je te laten werken. Er is niks zo saai, dan alles hetzelfde, in een zaak vol met hipsters struikel je over de baarden als je begrijpt wat ik bedoel. Zorg dat die mensen het goed naar hun zin hebben, sterker nog zorg dat ze zich als een vis in het water voelen in jouw bedrijf. Geef ze een goede training en verantwoordelijkheid. Benader ze vriendelijk en als volwassen mensen en vraag hun dat ook te doen bij je gasten. Het werkt echt. Zie je het wel zitten om met je personeel d.m.v. een gepersonaliseerde Tribe-Boost-Sessie een mooie kwaliteitsslag te maken, stuur me dan een berichtje en ik help je met plezier verder.

Fijne avond
terug

* presentatie

* kwaliteit

* mensen