Alles is eigenlijk niks

- 01 June 2016 door Edwin Timmers -

Keuzes maken, daarover gaat mijn blog vandaag. Daarom stel ik dat wanneer je alles tegelijk wilt het vaak op niks uitdraait. Probeer daarom helder te krijgen waarvoor je staat en zorg dat je daarin de beste wordt. Dat is de beste manier om succesvol in je business te worden. Ik heb in het verleden vaak genoeg met mensen gewerkt die van heel veel dingen een beetje konden. Toen ik ontdekte dat je voor hetzelfde geld iemand hebt die heel veel van een specifiek ding weet en daar alles mee kan, ging er eigenlijk een wereld voor me open. Als ik een elektricien nodig heb hoeft hij mijn loodgieterswerk echt niet te doen, als je begrijp wat ik bedoel.
Specialiseer je daarom. Dat wil overigens niet zeggen dat je oogkleppen op moet zetten, het is en blijft interessant om een weidse blik te houden. Ben je actief in de horeca branche, zorg dan dat het voor je gasten meten duidelijk is waarvoor je staat. Begin bij de presentatie, je interieur is een afspiegeling van hetgeen je te verkopen hebt, zorg dan ook dat je een mooie balans hebt. ook in je interieur kun je keuzes maken, een ratjetoe aan decoraties in verschillende stijlen is voor gasten vaak letterlijk lastig te verteren. En nu we het er toch over hebben, zorg voor duidelijke keuzes in je menu. Met 5 voorgerechten, hetzelfde aantal bij- en hoofdgerechten en dito toetjes heb je al een mooie keuze. Het geeft je bovendien de mogelijkheid om wat vaker van menu te wisselen. Zo blijft het voor je vaste gasten veel interessanter om terug te komen. Bovendien bespaar je enorm veel kosten op je inkoop.

Nu is het gemakkelijker gezegd dan gedaan als het om keuzes maken gaat, maar toch moet je er eens goed over nadenken. Vroeger was er in elk dorp een Winkel Van Sinkel, vaak een gezellige plek waar je werkelijk alles kon kopen. Een mooi romantisch beeld, maar tegenwoordig commercieel door zijn diversiteit niet aantrekkelijk. En wat voor winkels geldt, gaat ook vaak op in de horeca. Ligt jou hart bij een specifiek product, ga daar dan voor. Andere wellicht commercieel aantrekkelijk zaken leiden je alleen maar af en kosten je uiteindelijk meer dan dat ze in het laatje brengen.

'Ook het adres voor al uw tweedehands auto's' daar moet ik altijd aan denken als ik in horecabedrijven kom waar zomaar voor themafeesten, brunches, bingo-avonden, bruiloften als toneelvoorstellingen van de plaatselijke bejaardenbond terecht kunt. Misschien werkte het in het verleden, vandaag de dag moet je ook in de horeca branche duidelijke keuzes maken om jezelf te profileren. Zo maken wij met ons bedrijf Tribe duurzame interieurs met volop beleving. Punt. We doen geen tuinen, geen straatwerk of verwarming voor terrassen, leveren geen overkappingen of luifels en geen keukenapparatuur. En ja, we doen dit soort zaken wel met gespecialiseerde partners waar we goeie afspraken mee hebben. Zij blij, wij blij, en zo werkt het echt het allerbeste.

Ben jij als startende, of misschien wel als een door de wol geverfde ondernemer naarstig op zoek om de juiste keuzes te maken, maar vind je het lastig om ze te duiden. Neem gerust contact met me op voor een vrijblijvende afspraak, dan neem ik Appelflappen mee, of Bossche Bollen of Kersenvlaai…;-) Fijne avond
terug

succesvol