Barrevoets bij de tijd

- 07 July 2017 door Edwin Timmers -

Weten wat er leeft! Als ik in 1 zin, kort en krachtig zou moeten verwoorden wat er voor nodig is om bij de tijd te blijven, zou het dat zijn. Bij de tijd blijven is wat mij betreft van cruciaal belang voor het voortbestaan van een onderneming. Ik schreef er al eens eerder een blog over, maar organisaties die vandaag nog dingen doen, alleen omdat ze dat altijd al zo deden zijn ten dode opgeschreven. Probeer als ondernemer dan ook open te staan voor nieuwe ideeën. Wat voor bedrijf je ook voert, van een stadscafé tot aan een strandtent waar je lekker barrevoets de zaken runt. Jonge mensen hebben vaak een frisse kijk op voor jou vanzelfsprekende zaken, dus laat die nieuwe generatie gewoon eens meepraten over zaken waarvan je in eerste instantie zou zeggen; 'dat bepaal ik zelf wel'. Je zult verrast worden door wat het je oplevert.
Je slaat er ook nog eens 2 vliegen in 1 klap mee. De jonge garde voelt zich opeens veel serieuzer genomen en dat heeft een positieve uitwerking op je hele organisatie, bovendien blijft je bedrijf op deze manier up-to-date. Doe je zaken in de horeca branche, dan heb je te maken met een markt die constant in beweging is. Behalve de nog weinige echte bruine cafés is er nauwelijks een branche te bedenken die zo inspeelt op de laatste trends dan de horeca. Sterker nog, de horeca is vaak trendsetter en dus bepalend voor wat er op het gebied van lifestyle en interieur design leeft in de maatschappij.

Om deze reden zou het ook voor jou best een extra stimulans kunnen zijn om meer uit je mensen te halen. Horeca bedrijven hebben sowieso vaak jongeren in dienst voor de bediening, afwas of als barkeeper. Haal ze uit hun comfortzone en neem ze gewoon eens onaangekondigd een dagje mee op stap en ga lekker brainstormen over whatever er in je op komt, behalve de afwas! Geheid dat er leuke ideeën uit voortkomen. Mijn vriend Michel van Eetcafé Kandinsky doet het regelmatig en het heeft volgens eigen zeggen een positieve uitwerking. Ga er dus gerust vanuit dat de jonge garde bij de tijd is, via hun smartphone zijn ze 24/7 online en hebben op hun 18e vaak al meer van de wereld gezien dan de babyboom generatie. Als je dat durft in te zien, ben je ook bij de tijd, wat overigens nog niet wil zeggen dat je de complete bedrijfsvoering dan ook maar gelijk uit handen moet geven ;-)

Bij de tijd zijn betekend * online up-to-date, met een goeie internet-site en een echte social media strategie. * Je interieur en inrichting zijn duurzaam en helemaal van deze tijd. * Je verwerkt eerlijke en biologische ingrediënten in je menu's. * Je mensen hebben plezier in hetgeen ze doen en ze werken voor een eerlijk salaris. Kun je achter al deze zaken een vinkje zetten, dan heb je het prima voor elkaar en feliciteer ik je dan ook van harte. Misschien besef je je wel dat er hier en daar nog best wat verbeterpunten te maken zijn, geen punt hoor. Maar aarzel niet en neem contact op voor een vrijblijvend afspraak, dan zorgen we er samen voor dat jouw bedrijf weer up-to-date wordt. fijne avond
terug

barrevoets

60's

70's

= hot