De Top 2000

- 09 May 2016 door Edwin Timmers -

Er zijn allerlei manieren om het je gasten naar de zin te maken. Een een inspirerend interieur heeft bijvoorbeeld een positieve uitwerking op je gasten. Ze voelen zich prettig en blijven om die reden langer met meer omzet tot gevolg. De invloed van een ogenschijnlijk simpel iets als muziek en het volume ervan wordt volgens mij echt onderschat. Het kijken en luisteren naar Serious Request en de Top 2000 deden me dit weer eens beseffen, vandaar toch maar weer eens aandacht voor Muziek.Wellicht kan deze blog je inspireren.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die beweren dat het ze het een worst zal zijn waarnaar ze luisteren, maar daar geloof ik persoonlijk geen bal van? In je onderbewustzijn is er bij iedereen wel een stemmetje dat zegt of je een bepaalde muzieksoort wel of niet kunt waarderen.

Muziek is iets persoonlijks, de een houdt van Rock, den ander weer van Jazz, tja, over smaak valt nou eenmaal niet te twisten.
Toch geloof ik dat er muziek met een redelijk algemeen FeelGood karakter bestaat. Iets wat niet snel irriteert en een grote groep mensen kan waarderen.

Zoiets als de Top2000. Ja, want als je denkt dat dit een toevallige lijst met leuke plaatjes is, dan heb je het mis. De Top2000 is niks anders dan een slim uitgekiende marketingstrategie voor radio 2.
Daar is natuurlijk niks mis mee, en doe er vooral je voordeel mee.
Want als Radio2 er klanten mee kan binden, kun jij dat ook.
Stel bijvoorbeeld een goeie top samen die helemaal bij je zaak past.

In een volgende blog besteed ik meer aandacht aan de invloed van muziek in de horeca en wat jij er aan zou kunnen doen om jezelf hiermee te onderscheiden.
Voor nu, terug naar de Top2000.
terug

FeelGood karakter