Durf op te vallen

- 10 May 2016 door Edwin Timmers -

Doe maar normaal, da's al gek genoeg. Hoe vaak heb je dat (veelal vroeger) niet gehoord. Maar hoe onderscheid je jezelf dan van de rest? Daarvoor zul je toch moeten opvallen.
Als je goed om je heen kijkt dan weet je dat alles wel zo'n beetje gedaan en uitgevonden is. Toch geloof ik dat het goed is om op te willen vallen, en dat doe je allang niet meer door tijdens het WK je zaak oranje te schilderen.
Nee, echt opvallen doe je als je het lef hebt om je zaak in de Duitse kleuren te schilderen als oranje eruit ligt.

Ik denk dan ook dat in LEF de sleutel ligt. Durf op te vallen, denk out of the box en kijk vooral niet teveel naar wat je buurman doet. Mijn vriend Willem die een echt goed restaurant runt ziet zijn nieuwe idee¿n standaard gekopieerd door collega's uit de straat. En eigenlijk met het tegenovergestelde effect. De gasten komen bij Willem, want hij verkoopt het origineel.

Stap dan ook uit je Comfort-zone en hou bijvoorbeeld een inspirerende brainstormsessie met een paar fanatieke personeelsleden langs het strand. Laat die koppen maar even doorwaaien, drink een gezellige borrel en schrijf de meest gekke ideeën op een viltje. Of het nu uitvoerbaar is of niet, schrijf ze op om er naderhand al het goeds uit te distilleren.
Wedden dat het je wat oplevert. Sowieso de sympathie van je personeel, dat heb je dan al mooi in the pocket.

Succes, en laat me eens weten of het je is gelukt.
En kom je er niet uit, bel me dan gerust. 073-5325216

Oh ja, nog een leuke tip als je echt wilt weten wat opvallen waard is; Lees het boekje van Purple Cow van Seth Godin eens.
terug

Comfort-zone