Geloof in wat je doet

- 27 June 2016 door Edwin Timmers -

Als je echt geloof hebt in hetgeen je doet ben je niet alleen beter in staat dat aan anderen over te brengen, het zorgt ervoor dat je het substantieel langer volhoudt. Iets doen waarin je echt geloofd levert namelijk meer energie op dan dat het je kost. Als je deze energie kunt aanwenden om andere mensen te overtuigen van jouw beweegredenen ben je zomaar koopman. 'People don't by WHAT you do, they buy WHY you do it' is de inmiddels wereldberoemde quote van Simon Sinek. Sinek, die zelf 100% in zijn Golden Circel theorie geloofd weet dit met zoveel overtuiging te brengen dat er inmiddels duizenden ondernemers zijn visie aanhangen.
Dit brengt me automatisch bij het verhaal achter een product of dienst. Nog steeds zijn er ondernemers die zich niet lijken te beseffen hoe belangrijk dat verhaal eigenlijk is. Gewoon omdat het mooi is, of omdat het kán! zoals je de laatste tijd vaak hoort zeggen, is vandaag de dag geen enkele reden voor een consument om jouw product te kiezen. Zorg er dus voor dat je een verhaal verteld, dat je jóuw verhaal verteld. Misschien besef je het jezelf nog niet, maar elke ondernemer heeft zijn eigen verhaal. Ga ernaar op zoek.

Ons eigen verhaal hebben we inmiddels helder voor de geest. Wij maken interieurs waarover gepraat wordt. Onze interieurs en inrichtingen maken iets los! Ze zijn het resultaat van vrij denken & doen, met plezier en op een duurzame wijze. We gaan lange samenwerkingen aan en verwelkomen graag nieuwe mensen in onze Tribe. Da's in een notendop waar we voor staan, en daar zijn we hartstikke trots op.

Als je weet waar je voor staat brengt dat dingen in beweging. Andere mensen worden er enthousiast van en vertellen jouw verhaal verder. Heb je een restaurant en ben je ervan overtuigd dat jij de allerbeste biefstuk ter wereld bakt, dan is dat zo. Vergeet je gasten niet te vertellen waar die biefstuk vandaan komt en waarom die bij jou zo lekker is. Geef je gasten een echt goede reden die de 10 minuten omrijden voor jouw biefstukje de moeite waard maakt, Dat werkt. Wat ook werkt is je presentatie. Je interieur is enorm sfeerbepalend, zorg dan ook dat het precies aansluit op jouw bedrijfsvoering. Maak daarom bewuste keuzes, dus niet omdat het mooi is, of omdat het kan, maar omdat het past als een goedzittende jas.

Een interieur moet passen. Als interieur ontwerper kom ik op de meest gekke plaatsen en na 25 jaar zou je toch zeggen dat je alles wel een keer gezien hebt. Not! Nog steeds zijn er horeca bedrijven met plastic kuipstoeltjes, tl verlichting, versleten laminaat vloeren en coca cola spiegels. Aan zo'n setting is natuurlijk letterlijk enorm veel eer te behalen, maar sla je dan de plank niet mis? Soms moet je aan een compleet fout interieur dan ook helemaal niks doen. Dan past zo'n inrichting precies bij de waard en z'n gasten en zou het door een nieuwe inrichting helemaal mis gaan. Zo'n interieur verteld namelijk ook een verhaal, je moet het alleen weten te destilleren.

Dat analyseren, overdenken, destilleren en filteren is iets wat ik geweldig leuk vind om te doen. Sparren met ondernemers en samen bekijken wat de mogelijkheden zijn. Het is een uitdaging om het verhaal helder te krijgen om er vervolgens een goed zittende jas voor te maken. Zint jou deze benadering wel, neem dan contact met me op voor een vrijblijvende afspraak. Lijkt me leuk. Fijne avond.
terug

PASSION