Is massa nog wel kassa?

- 10 May 2016 door Edwin Timmers -

Vandaag nog volop in het nieuws, massaal is uit! Geen Massa is Kassa meer dus. Dit is een ontwikkeling om rekening mee te houden. Ben je werkzaam in de retail dan heb je grote kans dat je geconfronteerd wordt met teruglopende omzetten. Bedrijven die veel voor weinig aanbieden hebben geen enkel onderscheidend vermogen meer en de consument laat ze dan ook massaal links liggen. Gevolg weer een Schoenenreus die omvalt. Ook in de horeca is deze tendens duidelijk merkbaar, geen massa maar klein de trend.

Een hele poos geleden schreef ik het al in deze blog. Wil je overleven, sterker nog wil je winnen in de horeca of in welke branche dan ook. Wordt dan de Place to Be in plaats van de place to Buy. De place to be wordt je niet zomaar, onderscheidend vermogen is van levensbelang. Zorg er dus voor dat gasten bij jou willen zijn, dan komt de verkoop vanzelf.

Maar hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend vermogen krijgt. Als je geen grote keten bent dan heb je natuurlijk als voordeel dat je snel kunt handelen. Doe dat dan ook en haak in op de nieuwe manier van zakendoen in de horeca. Hou het klein en ambachtelijk. Het mooie van een micro brouwerijen bijvoorbeeld is dat ze in kleine hoeveelheden speciaalbieren kunnen brouwen en daarmee in een behoefte voorzien. Voila, daar heb je al onderscheidend vermogen.

Pas dit toe op jouw business, of je nou koffie of sushi verkoopt.
laat zien wat je doet en hoe je het doet. Waar je ingrediënten vandaan komen. Vertel een verhaal, zorg voor beleving.
Heb je behoefte aan een vrijblijvend inspiratiegesprek bel me dan.
073-5325216
terug

Trend