Kusje

- 09 November 2017 door Edwin Timmers -

KISS, ofwel Keep It Simple Stupid. Ga ervoor.
Want hoe eenvoudiger des te beter en hou het vooral simpel, da's de boodschap waarmee je vandaag de dag als ondernemer het verschil kunt maken.
Als je een horeca zaak hebt dan geldt, Simpel voor je gerechten, eerlijk en zonder opsmuk. Maar ook voor je presentatie en zeker ook voor je interieur.
Maak gebruik van echte authentieke materialen ook al vertonen die hier en daar een barstje. Dat barstje maakt het interessant, weg met die plamuur dus.
Keep it Simpel!

Heb je een winkel dan zou je eens goed naar je formule kunnen kijken. Wellicht vind je her en der verstrooiing in je collectie en presentatie. Misschien is het wel tijd voor een facelift en ben je toe aan een nieuw winkelinterieur zodat je de lijnen weer duidelijk uit kunt zetten.

Je zou ook eens kunnen bekijken of je de collectie die je aanbied niet in de breedte maar vooral in diepte kunt laten doorgroeien. Verkoop je etenswaren dan zou je bijvoorbeeld eens kunnen denken aan kant en klaar maaltijden, verse ingrediënten en kookboeken. Zorg dat je focus ligt op je core business, in dit geval etenswaren. De verdieping zoek je in de afhaalmaaltijden en bijvoorbeeld duurzaamheid. Eigenlijk is het allemaal simpel, je klanten willen weten wat ze kunnen verwachten. Keep it simpel.

Voor een kantoor geldt weer net even een iets andere benadering, daar hoef je niks te verkopen maar heb je evengoed met mensen en gevoel te maken. Hoe ingewikkelder des te meer gesodemieter je hebt, hou 't hier ook simpel.

Morgen meer over de het creëren van werkplekken die echt wat opleveren.

Fijne avond.
terug

keep

it

simpel

stupid