Kwaliteit houdt stand

- 10 May 2016 door Edwin Timmers -

Ongeacht in welke branche je werkzaam bent, zorg dat je kwaliteit blijft leveren. Korte termijn gedachtes zoals veel voor weinig worden echt (op termijn) afgestraft. Kwaliteit zit 'm naast hetgeen je levert ook natuurlijk in de kwaliteit in service of originaliteit, je interieur, je manier van reclame maken. Kwaliteit zorgt voor het onderscheidende vermogen dat je als ondernemer zo graag wilt hebben.
Ben je werkzaam in de horeca dan zou je eens goed naar je ingrediënten kunnen kijken. Stel jezelf de vraag of je weet waar ze vandaan komen, wat verwerkt de chef in z'n gerechten en hoe komen ze in je restaurant terecht. Als je het lef hebt om daar de goeie keuzes in te maken, dan lever je naast kwaliteit van bijvoorbeeld mooie streekproducten ook een mooi verhaal. Mensen zijn namelijk allemaal op zoek naar verhalen, en weet jij ze op een fraaie manier voor het voetlicht te brengen dan ga je de wedstrijd winnen.

Ben je actief in een heel andere branche, heb je bijvoorbeeld een winkel in versproducten of verkoop je juist elektronica, dan is onderscheidend vermogen en beleving een echte must. Lever naast kwalitatief hoogwaardige producten ook kwaliteit tijdens het winkelen. Je klanten willen in de watten gelegd worden, rijen opgestapelde producten zijn nietszeggend en die vind je altijd wel ergens goedkoper. Is het niet online, dan vind je klant wel een of andere prijsvechter die het toch goedkoper kan dan jij. Zorg er dus voor dat de klanten bij jou willen kopen omdat het gewoon leuk is om in jouw bedrijf te vertoeven. The Place To Be maken, zo noem ik dat.

The Place To Be moet je ook willen zijn voor je personeel, (hierover meer in een volgende inspiratieblog) dan gaan ze die extra meter voor je. Het is bewezen dat iemand die zich goed voelt veel productiever is, dus zorg je ervoor dat je personeel zich lekker voelt in jouw bedrijf. Hoe doe je dat?
Bel me voor een vrijblijvend inspiratiegesprek.
073-5325216
terug

een mooi verhaal