Laat zien wat je allemaal in huis hebt

- 18 May 2016 door Edwin Timmers -

Je kent het wel, het is weekend en dan is het gezellig om eens lekker een keertje buiten de deur te eten. Je wilt eens wat anders en dan zit je toch voor het weet op internet te surfen naar een leuk restaurant. Geef het maar toe, als je iets nieuws zoekt, een plek waar je nog niet eerder bent geweest, dan is het soms een hels karwij om iets leuks te vinden. De meeste horeca ondernemingen hebben weliswaar een website, maar online vind je niks van de beleving terug waarnaar je op zoek bent. De sfeer en het interieur zijn zulke smaakmakers en echt superbelangrijk, daarom wil ik graag online een goeie indruk krijgen van de sfeer en inrichting.
Uiteraard mag de menukaart op je website niet ontbreken, maar eerlijk is eerlijk, het oog wil ook wat en daarom zijn goeie interieur foto's echt heel belangrijk. Het is sowieso een must om goeie foto's op je website te zetten, want je wilt niet alleen je met interieur pronken toch? Nodig een goeie fotograaf uit en laat 'm je gerechten, een handjevol leuke gasten, het interieur maar ook je personeel op de gevoelige plaat vastleggen. Zorg wel dat je goeie afspraken maakt over het rechtenvrij gebruik van zijn foto's, het werkt het beste als je gewoon de hele bups afkoopt. En denk nou niet, ome Joop heeft nog een leuke digitale camera, dat doe ik zelf wel 's eventjes. Je gaat een fotograaf toch ook niet in je keuken zetten als je begrijpt wat ik bedoel, ieder z'n ding!

Online sfeer uitstralen en je (ja daar is ie weer ;-) verhaal vertellen. Je wilt niet weten hoeveel er ge-googled wordt op restaurants en andere horeca bedrijven. Online begint dus je eerste presentatie, het is je digitale visitekaartje, het rendeert dus als je erin blijft investeren. Zo is het belangrijk om naast je gewone website een goeie mobiele site te hebben, dan scoor je beter in Google. Een goeie mobiele site is overzichtelijk en duidelijk, hij is responsive en doet qua sfeer niet onder voor zijn grote broer. Bedenk goed wat belangrijk voor je is. Verkoop je afhaal pizza's dan wil je een knop hebben waar je direct kunt bestellen, heb je een al la carte restaurant, dan is sfeer en een button om te reserveren een must. Heb je een cafe, dan willen je gasten weten wat er georganiseerd wordt, een overzichtelijke agenda dus.

Zo heeft ook online ieder z'n ding, het komt er dus op neer dat het belangrijk is om ook, of misschien wel juíst op het internet te laten zien wat je allemaal in huis hebt. Resumé, 1. Presenteer de juiste sfeer, zo verkoop je geen kat in de zak. 2. Ga na wat er belangrijk is voor je online gasten, verplaats jezelf in hun beeld en probeer te bedenken waar het beslissingsmoment ligt. 3. Zorg dat je goeie foto's en video's online hebt staan. En last but not least, 4. Laat de techniek voor je werken, een website die snel laad is goud waard. Succes en heb je zin om eens een uurtje te bomen over dit onderwerp, bel me. Of nee, mail me liever, om dan toch bij het onderwerp van vandaag te blijven. Fijne avond.
terug

smaakmakers