Maak het met beleving

- 30 June 2016 door Edwin Timmers -

Soms heb je even nergens zin in en wil je je hoofd even leegmaken. Volgens mij heeft iedereen dat wel eens, nou ik gisteravond dus. Meestal ga ik dan een half uurtje lopen of wandelen, maar ook daar had ik even geen puf voor. Opeens herinnerde ik me de uitzendingen van Bob Dylan's Theme Time Radio Hour, even googlen dus. Al snel vond ik wat ik zocht en zo kwam het dus dat ik op een woensdagavond in juni naar een radio uitzending uit 2006 van Bob Dylan over het weer zat te luisteren. In 1 woord fantastisch, wouw wat een beleving. Nu is radio voor mij van jongs af aan pure liefde geweest, maar de uitzendingen van Bob Dylan overstijgen toch wel zo'n beetje alles wat er op dat gebied gemaakt is. Met zijn bijzondere stemgeluid en perfect afgestemde muziekkeuze neemt hij je mee op reis in een meeslepend verhaal.
Wie wilde er nou als kind niet voorgelezen worden uit een spannend boek? En als je moeder, meester of juffrouw de verhalen met een beetje jus wist te brengen dan keek je er de hele week naar uit. Ik had vroeger trouwens zo'n meester, Cor Ubert heette hij, wat een mazzel, maar dit terzijde. Daarom geloof ik dat beleving in een interieur ook zo goed werkt. Vertel daarom je verhaal met je interieur en inrichting, vertel geen sprookjes, maar zorg dat je een echt goed verhaal hebt. Overigens is er niks mis met een thema, ik weet het is een poosje 'not done' geweest, maar een goed thema mag vandaag de dag weer gerust in de horeca.

Een bruin cafe, Engelse of Ierse pub, een strandtent of een restaurant in industriële stijl, je beseft het je waarschijnlijk niet, maar het zijn in principe allemaal thema's, alleen noemen we het anno 2016 liever beleving. Ik durf dan ook gerust te stellen dat een beetje horeca bedrijf niet meer zonder die beleving kan. Gasten zijn er namelijk echt naar op zoek, en het aanbod wordt steeds interessanter. Da's trouwens een erg leuke ontwikkeling in het huidige horeca klimaat. De crisis heeft de branche flink wakkergeschud en ervoor gezorgd dat inmiddels het kaf van het koren gescheiden is. De meeste cowboys die in de horeca snel geld wilden verdienen zijn inmiddels afgehaakt en hebben plaatsgemaakt voor echte creatieve ondernemers.

Die creativiteit kan zich in de horeca prima ontplooien. Ik heb het er al eens vaker over gehad in deze blog, de horeca is mijns inziens een echte proefvijver op het gebied van interieur en lifestyle. Met de festivals voorop. De horeca branche volgt op de voet alle creatieve uitspattingen en probeersels die de festivalterreinen in de zomermaanden passeren. Voor een flinke dosis inspiratie zou ik je als horeca ondernemer, deze zomer dan ook echt een paar leuke festivals willen aanbevelen. Leuke bijkomstigheid is natuurlijk de muziek, sfeer en gezelligheid van zo'n festival, een win win inspiratie sessie zou je het kunnen noemen.

Heb je volop plannen, maar geen tijd of zin om die festivals af te struinen, neem dan gerust vrijblijvend contact met me op voor een Tribe inspiratie sessie. Fijne avond.
terug

STORYTELLING