Niet loslaten!

- 30 March 2017 door Edwin Timmers -

Als het even niet meezit! Want de aanhouder wint, zo luidt het gezegde, toch? De echte volhouders laten zich zogezegd niet uit het veld slaan als het even tegenzit. Eigenlijk geldt dit principe voor alles wat je onderneemt, maar stug volhouden is in het bijzonder een niet te missen eigenschap, die je in de horecabranche pas echt verder brengt. Consumenten en gasten moeten namelijk altijd even wennen aan iets nieuws. Kom je als horeca ondernemer met een nieuw 'baanbrekend' concept, dan is het raadzaam om je gasten even te tijd te geven om eraan te wennen. Ook als je iets organiseert en het lukt je de eerste avonden niet om het gewenste aantal gasten binnen te krijgen wil dat niet zeggen dat je dan maar weer op zoek moet gaan naar iets anders. Stick to the plan!
Toen wij jaren geleden de eerste systeemplafonds en wanden verwijderden uit restaurants, café's en kantoren en zodoende de bouwkundige infra lieten zien werd er met gemengde gevoelens op gereageerd. Regelmatig werd me de vraag gesteld 'wanneer komen jullie terug om het interieur af te maken?' Toch lieten we ons niet verleiden tot dan toch maar een nieuw systeemplafonnetje. Nee, we hielden voet bij stuk. Na een poosje verdween de kritiek en begonnen veel mensen onze manier van werken mooi te vinden. Ze waren gewend geraakt aan onze stijl. We lieten leidingen in het zicht, toonden rauwe betonnen draagvloeren en mooie gemetselde muren bleven overeind. Het in het zicht laten van bouwkundige elementen in combinatie met onze interieurs was vernieuwend en gewaagd en ondanks de vele sceptische reacties, waren we lekker eigenwijs. Zo wisten we uiteindelijk onze klanten te overtuigen van de voordelen van deze manier van bouwen.

Heb je een vernieuwend idee en sta je er zelf 100% achter, ga er dan voor en zoek naar een manier om het voor het voetlicht te brengen. Het geeft een bijzonder goed gevoel als je na een poos merkt dat het volhouden z'n vruchten afwerpt. Natuurlijk hoef je niet meteen een nieuwe zonnecel of waterstof aangedreven auto uit te vinden om vernieuwend te zijn. Kleine dingen kunnen net zoveel verschil voor jou maken. Een nieuwe manier om verse lunches aan te bieden, je eigen authentieke hamburgers, unieke huis-gebrande koffies, het zijn allemaal kleine dingen die een enorm verschil kunnen maken voor je bedrijfsvoering. Nieuwe dingen moeten wel even ontdekt worden, geef het proces de tijd. Zorg voor een goed product, de juiste marketing en een portie gezond geduld, dan komt het goed. Fijne avond.
terug

Je

ergens

in

vastbijten