Rondje Van de Zaak

- 10 May 2016 door Edwin Timmers -

In veel horeca bedrijven is het laatste rondje, of rondje van de zaak nog een soort traditie. Maar is deze traditie nog wel van deze tijd vraag ik me af.Waarom is het zo dat gasten verwachten iets gratis te krijgen van de kastelein of gastheer. Een soort macht der gewoonte of gebruik in de horeca waarbij je tegenwoordig jezelf als horeca ondernemer toch moet afvragen doe ik hier nog wel aan mee.

Heb je er wel eens over nagedacht om bij een benzinepomphouder te vragen of hij de laatste liter benzine voor zijn eigen rekening wil nemen. Of dat ie op vrijdagen tussen 6 en 7 alle brandstoffen voor halve prijs weg doet.
Ooit bij een supermarkt aan de kassa spontaan een fles cola gratis gekregen?
Ik dacht het niet. Daarom geloof ik dat ook dat rondje van de zaak anders zou kunnen. Kwestie van opnieuw opvoeden.

Trakteer je gasten op een prachtig interieur met volop beleving, een heerlijk warm plaid op je terras, tijdschriften en de kranten van vandaag op je stamtafel, spelletjes in de kast. Serveer zoutjes bij wijn of bier, maar om nou gratis drank weg te geven is niet meer van deze tijd. Geloof me, goede marketing zit 'm in originaliteit en niet in kwantiteit. Wil je dat je gasten positief terugdenken aan hun bezoek aan jouw zaak, geef ze dan een leuk aandenken (al is dat een sleutelhanger), of laat ze sparen voor een huisgemaakte traktatie als gebak of brownie. Dan komen ze beslist terug.

Zo zijn er legio manieren om je gasten met een goed gevoel naar huis te laten gaan zonder dat je gratis drank gaat weggeven.
Wil je er eens over van gedachten wisselen in een leuk inspiratie gesprek.
Bel me dan snel; 073-5325216
terug

goed gevoel