Samenwerken

- 17 February 2016 door Edwin Timmers -

Vind je dat kleine horeca ondernemers niet opgewassen zijn tegen grote concerns zoals McDonalds, KFC, Burgerking of Subway en dat er op die manier geen sprake van eerlijke concurrentie is. Steek dan met een aantal locale horeca ondernemers de koppen bij elkaar en vorm je eigen Tribe.
Samenwerken in de horeca is echt een effectieve vorm van netwerken. Stel, je hebt 10 horeca ondernemers waar elke week gemiddeld 200 gasten komen, dan heb je er samen al snel een dikke 2000.
Maak daarvan gretig gebruik, zo wordt je voorheen concurrent opeens een collega die ook voor jouw bedrijf reclame maakt.

Een gezamenlijk online platform met een mooie variatie aan horeca bedrijven zou al een mooi begin zijn. Ga je wat verder dan zou je samen kunnen inkopen en elkaars zaken kunnen promoten. Je gasten blijven echt niet bij je weg, als ze in jouw zaak bijvoorbeeld het menu van een collega restaurant kunnen bekijken. Integendeel, zoiets werkt inspirerend. En doen ze dat uiteindelijk wel, dan moet je jezelf echt gaan afvragen waar het dan werkelijk aan ligt.

Samenwerken leidt altijd tot succes, ik ken legio voorbeelden van horeca ondernemers die bijvoorbeeld tijdens carnaval samen optrekken en daar samen een geweldige omzet mee behalen. Ik weet ook van ondernemers die angstvallig hun eigen hachje beschermen waardoor gasten wegblijven.
Probeer dat samenwerken eens, steek die koppen maar gerust bij elkaar.
Wie weet levert het je een hoop nieuwe waardevolle contacten op.
succes en een fijn weekend met goeie zaken.
terug

SAMENWERKEN LEIDT TOT MOOIE RESULTATEN