Stug volhouden

- 31 May 2016 door Edwin Timmers -

Want de aanhouder wint luidt het gezegde, de echte volhouders laten zich dan ook niet uit het veld slaan als het even tegenzit. Met name in de horeca is volhouden een eigenschap die je verder brengt. Consumenten en gasten moeten namelijk altijd even wennen aan iets nieuws. Kom je als horeca ondernemer met iets nieuws, dan is het raadzaam om je gasten even te tijd te geven om te wennen aan je nieuwe concept. Ook als je iets organiseert en het lukt je de eerste avonden niet om het gewenste aantal gasten binnen te krijgen wil dat niet zeggen dat je dan maar weer op zoek moet gaan naar iets anders. Stick to the plan!
Toen wij jaren geleden de eerste systeemplafonds en wanden verwijderden uit restaurants, café's en kantoren en daarmee de bouwkundige infra lieten zien werd er met gemengde gevoelens op gereageerd. Regelmatig werd me de vraag gesteld 'wanneer het interieur afgemaakt werd'. Toch lieten we ons niet verleiden tot een nieuw plafonnetje en langzaam maar zeker verdween de kritiek en begonnen onze klanten het mooi te vinden. We lieten leidingen in het zicht, toonden betonnen draagvloeren en mooie gemetselde muren beleven mooie gemetselde muren. De combinatie van bouwkundige elementen en onze interieurs en inrichting was vernieuwend en gewaagd maar we hielden stug vol en wisten uiteindelijk onze klanten te overtuigen van de voordelen van deze manier van bouwen.

Heb je een vernieuwend idee en sta je er zelf 100% achter, ga er dan voor en zoek naar een manier om het vol te houden. Het geeft een bijzonder goed gevoel als je na een poos merkt dat het volhouden z'n vruchten af begint te werpen. Natuurlijk hoef je niet meteen een nieuwe zonnecel of waterstof aangedreven auto uit te vinden om vernieuwend te zijn. Kleine dingen kunnen net zoveel verschil voor jou maken. Een nieuwe manier om verse lunches aan te bieden, je eigen authentieke hamburgers, unieke huis-gebrande koffies, het zijn allemaal kleine dingen die een enorm verschil kunnen maken voor je bedrijfsvoering. Nieuwe dingen moeten wel even ontdekt worden, en dat kost tijd. Zorg voor een goed product, de juiste marketing en een portie gezond geduld. Fijne avond.
terug

Stick to the plan!