The Place To Be

- 21 June 2016 door Edwin Timmers -

Gisteren was ik even in Amsterdam, en ja hoor volle bak in de stad. Amsterdam is blijkbaar the place to be. Hoe dat komt? Joost mag het weten! We zijn als mensen nou eenmaal kuddedieren en het lijkt er sterk op dat we het allerliefst samen met z'n allen op een paar vierkante meters vertoeven. Nu hou ik persoonlijk niet zo van drommen volk, maar toch vind ik het fascinerend om te zien hoe zoiets werkt. Het was een mooie dag gisteren, dus dan is het voor de horeca een top dag. Amsterdam is sowieso een echte horeca stad, op een beetje leuke locatie kun je er echt een heel goeie boterham verdienen. Als je in Amsterdam je zaakjes op orde hebt doet de stad de rest.
Dit laatste geldt natuurlijk, met Amsterdam voorop, maar voor een paar locaties in Nederland. Voor de rest is het keihard werken geblazen. Overigens is daar ook niks mis mee, je zou er alleen maar kapsones van krijgen, toch? The Place To Be, zit je niet in Amsterdam, maar bijvoorbeeld in Schin op Geul, dan dien je er zelf voor te zorgen dat je The Place To Be wordt. Ik geloof dat daar de grootste uitdaging ligt van menig horeca ondernemer. Hoe wordt mijn zaak the Place To Be? Heb je jezelf die vraag überhaupt wel eens gesteld?

Hoe zorg je dat je gasten bij jou een borrel komen drinken en daarvoor niet naar de buurman gaan? Zoiets begint natuurlijk bij jezelf en je personeel. Zorg dat je mensen getraind zijn in gastvrijheid. De tijd dat serveerster een onnozel bijbaantje was van een studente met wat vrije tijd, is allang voorbij. Wake Up! Wil je onderscheidend zijn met je bedrijf investeer dan in goeie mensen.

Zorg dat je een vette uitstraling hebt, je imago is belangrijker dan ooit. Een beetje gek, sexy, hip, eigenwijs, duurzaam, oorspronkelijk, ruig! Onderscheidend vermogen zit 'm in allerlei zaken. Maak een duidelijke keuze en zorg dat alles klopt. Je interieur en je inrichting zijn vaak het eerste visitekaartje dat je bij binnenkomst afgeeft, die eerste indruk is super belangrijk. Je krijgt in de meeste gevallen geen tweede kans, zorg dan ook voor een vette uitstraling.

Denk er ook over na hoe je je personeel wilt presenteren, wat hebben ze aan? Hoe spreken ze de gasten aan? En past het bij het imago dat je wilt uitstralen. Zoals gezegd, alles moet kloppen! Muziek? Geen muziek? Hoe hard mag je stereo-installatie staan en wie bepaald wat er op welk moment gedraaid wordt? Al deze dingen staan met elkaar in verbinding en hebben een plan nodig. Een plan, een concept. Horeca ondernemer zijn is echt meer dan alleen in Amsterdam toeristen bier verkopen. Wil je er graag eens met me over bomen, neem dan vrijblijvend contact met me op. Fijne avond.
terug

Wake Up!