Waarom verandering van spijs doet eten

- 17 May 2016 door Edwin Timmers -

Als je het spreekwoord mag geloven geldt deze stelling nog steeds. En daar kan ik me in de meeste gevallen wel in vinden. Ik adviseer overigens nooit zomaar een interieur verbouwing, een heuse metamorfose moet wel gemotiveerd kunnen worden. Een verandering puur om het veranderen is me dan ook een te vage reden. Het is daarom belangrijk jezelf de waarom vraag te stellen en met de uitkomst aan de slag te gaan. Overigens maakt het als het om je interieur of inrichting gaat niet echt veel uit of je nou in de horeca, recreatie, retail of kantoor business actief bent. Als je presentatie belangrijk is geldt hiervoor dezelfde regel.
Waarom zou je willen verbouwen, als je de routing wilt optimaliseren is dat een heel goede reden. Het kan best zo zijn dat je in de loop der jaren voortschrijdend inzicht hebt gekregen en door bijvoorbeeld kleine aanpassingen je routing niet meer optimaal is. Goeie reden dus.

Het kan zo zijn dat je als ondernemer een boost nodig hebt. Alles ziet er nog prima uit, maar je bent je oude interieur beu en je wilt gewoon eens iets anders. Een prima reden, laat een specialist goed naar je huidige inrichting kijken en investeer in een goed nieuw plan. Het geeft je hernieuwde energie en zorgt ervoor dat je niet teveel investeert. Met een leuke make-over kom je namelijk een heel eind als het bovenstaande je beweegreden is.

Als je een bestaand bedrijf overneemt, dan is een interieur verandering vaak het gevolg. Om je eigen identiteit aan je bedrijf te nemen en om je gasten te laten zien dat er een nieuwe wind waait. Soms kun je door subtiele wijzigingen in bijvoorbeeld de kleuren van je interieur toch een maximale impact krijgen. Als je een bedrijf overneemt wat echt aan vernieuwing toe is, dan moeten er vaak rigoureuzere maatregelen genomen worden. Ook hiervoor geldt, begin bij het begin; Investeer in een goed idee, het betaald zich altijd terug.

Verandering van spijs doet eten. En dat geldt dus niet alleen voor eten en drinken. Een positieve verandering in alle lagen van je bedrijf komt vaak je hele bedrijfsvoering ten goede. Ook hiervoor geldt; Investeer in een goed idee. Een nieuwe menukaart, andere bedrijfskleding, een nieuw interieur, andere kleuren, een vernieuwde website, vers bloed in je organisatie en zelfs nieuwe inzichten zorgen voor een positief effect. Ben je door deze blog geïnspireerd geraakt, bel me gerust voor een vrijblijvende afspraak; 073-5325216
terug

Investeer