Zo breng je het aan de man

- 11 May 2016 door Edwin Timmers -

Om iets te kunnen verkopen, en dat willen we als ondernemer natuurlijk allemaal is er meer nodig dan alleen een mooie zaak met een geweldig interieur. (Dat helpt overigens wel hoor ;-) Je moet kneden, masseren, vertrouwen en autoriteit uitstralen. Zorg dat je exclusief bent en dat anderen jouw producten of diensten aanbevelen.Want wat de buurman heeft of doet vinden we, hoe raar ook, toch interessant.

In het filmpje hiernaast wordt in een leuke animatie uitgelegd hoe je d.m.v. 6 universele principes mensen kunt overhalen om met jouw bedrijf, of gewoon met jou in zee te gaan.

Heb je een restaurant of ander horeca gelegenheid, neem dan even 10 minuutjes de tijd om het filmpje te bekijken.
Als je een winkelbedrijf runt kan het trouwens ook geen kwaad om de 6 principes eens nader onder de loep te willen nemen.
Dit zijn ze:

1. Wederkerigheid:
Geef eerst iets weg om later te ontvangen.
2. Schaarste:
Weinig van jouw producten zorgt voor exclusiviteit.
3. Autoriteit:
Mensen willen graag door de allerbeste worden geholpen of het beste product.
4. Consistentie
Zorg ervoor dat je klanten of gasten het idee krijgen dat hun eigen bijdrage er toe doet.
5. gading:
Zorg ervoor dat jouw klanten je aardig vinden.
6. overeenstemming:
Wat anderen ook doen of kopen is interessant en doet verkopen.

Bekijk echt even de video.
Fijne avond.
terug

meer nodig