Zorg voor voldoende impact

- 02 October 2016 door Edwin Timmers -

Mocht je van plan zijn om iets aan je presentatie te doen in welke vorm dan ook, zorg voor voldoende impact. Beter een echt goed statement maken met een opvallend element, dan van alles een klein beetje. Een interieur metamorfose waar je gasten ook daadwerkelijk over praten, krijg je dus niet door keurig de boel weer strak in de lak te zetten, maar door contrasterende, niet eerder gebruikte kleuren aan te brengen. Natuurlijk is goed onderhoud van levensbelang voor je bedrijf, maar je daar hebben de meeste gasten geen boodschap aan.
Zo was ik deze week bij restaurant Promessa waar Tribe in de afgelopen 15 jaar meerdere interieur-verbouwingen heeft gerealiseerd. Op dit moment maken we alweer plannen voor de volgende metamorfose, toen ik samen met Chef Marc Dijkstra dit inzicht kreeg. Enkele jaren geleden hebben we bijvoorbeeld prachtige sloophouten loungebanken en loveseats ontworpen, waarmee het restaurant een echt statement heeft gemaakt. De meubels zijn nog in een prima staat en toch moeten we er afscheid van nemen. Juist door deze opvallende interieur-elementen te verwijderen geven we de gasten het gevoel dat we echt vernieuwend bezig zijn.

Pappen en nat-houden is dus absoluut geen optie. Heb je verbouwingsplannen, een idee voor een nieuwe website of een mooi budget voor een social media campagne. Zorg dan dat je je hoofd boven het maaiveld uit durft te steken. Zorg voor genoeg impact, anders ziet niemand er iets van en sla je de plank mis. Overigens hoeft zo'n metamorfose geen goud geld te kosten. Het is een kwestie van investeren in een goed idee. Daar begint in principe alles mee, doe maar een beetje van dit en misschien ook een beetje van dat is volledig passé! Durf!

Neem gerust contact met me op als je durft ;-) fijne zondag
terug

Durf

je nek

uit te

steken