20140930blog-horeca-inrichting-gezonde-food-concepten.jpg
Wie wil opvallen
- 28 april 2015 -
Opvallen is de kunst, dat leer je zon beetje als eerste als je de marketingboekjes erop na slaat. Sommige mensen hebben het van nature, die vallen op hoe ze eruit zien, hoe ze zich kleden of hoe ze zich gedragen. niet altijd even positief, maar opvallen doen ze.

Wil je als ondernemer opvallen dan zul je, ook al ben je niet zo'n opvallend type, onderscheidend vermogen moeten hebben. Wil je jezelf onderscheiden door de goedkoopste te zijn, dan doe je mee met de prijsvechters. Ik wens je veel sterkte en vooral een lange adem. Want je zuurstof zal een keer zijn opgebruikt en dan kun je zomaar opnieuw moeten beginnen. Wellicht lukt het jou wel om de goedkoopste te blijven en kun jezelf ook als dusdanig profileren. Prima, kijk naar concepten zoals bijvoorbeeld Zeeman, niemand komt er ooit? maar ondertussen koopt er stiekem iedereen. Helemaal goed. Of wat te denken van concepten als Lidl of Aldi. Overigens ligt daar inmiddels niet alleen meer door de prijs het onderscheidend vermogen.

Persoonlijk geloof ik meer in opvallen door ergens uitzonderlijk in te zijn. Je zou jezelf kunnen proberen te onderscheiden door door de beste te zijn in verse Pizza's bakken, (ga eens pizza eten bij Pizzeria Pinjum) of super creatief in het inrichten van je interieur of misschien kun je proberen een ster te zijn in het neerzetten van beleving.

Specialiseer je jezelf daarom als ondernemer, wat je business ook is, doe iets waardoor je opvalt, iets wat jouw bedrijf onderscheidend maakt. Heb je een winkel, probeer je klanten dan binnen te houden door een aangename sfeer neer te zetten. Je zou bijvoorbeeld eens wat luie stoelen of banken kunnen plaatsen en een kolossale leestafel waar je subtiel je eigen producten aanprijst. Winkelen is meer dan alleen kopen, kopen, kopen. Tegenwoordig doet iedereen dat online, dus als je klanten in je zaak wilt hebben en houden zul je ze wat te bieden moeten hebben.

Maar hoe krijg je de eerste schaapjes over de dam? Door letterlijk op te vallen, da's duidelijk. Je moet de gasten of klanten namelijk eerst binnen krijgen om vervolgens gebruik te kunnen maken van positieve mond op mond reclame.
Ben daarom niet te bang om op te vallen, schilder je pui eens in een andere kleur dan het gebruikelijke roomwit, of zorg voor een opvallend logo of beeldmerk. Mooie grafisch vormgegeven schoolborden, een bijzondere wegwijzer of opvallend gekleurd terras dragen allemaal hun steentje bij. En heb je de mensen eenmaal over de streep, dan is de kunst om ze in de watten te leggen. En ook daarin kun je weer onderscheidend zijn.

Veel succes en val toch op joh!
Hulp nodig? Bel me op 073-5325216




onderscheidend
menu