20141206-blog-horeca-interieur-gezonde-food-concepten.jpg
De kracht van beleving
- 12 mei 2015 -
Met beleving maak je het verschil! En als je beleving goed weet toe te passen in je interieur, dan heeft het echt een enorme meerwaarde voor je bedrijfsvoering. ik durf dan ook gerust te stellen dat een fijne omgeving direct of indirect winst oplevert.

Het maakt overigens niet uit in wat voor business je actief bent. Heb je een kantoor vol met mensen die je het graag naar de zin wilt maken, pas dan beleving toe. Misschien heb je een horecabedrijf en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging, dan adviseer ik je om veel beleving in je zaak te verwerken.

Met beleving zorg je ervoor dat mensen zich prettig voelen, omdat ze zich identificeren met de omgeving die jij te bieden hebt.
Daarom voelt het voor de meeste mensen gewoon goed om in een interieur met veel beleving te vertoeven. Het is ook gewoon prettig om naar te kijken, puur omdat het plaatje klopt.

Maar wat wordt er nou werkelijk bedoeld met beleving?
Hieronder geef ik je nogmaals de definitie;

Door de aankleding van een ruimte, de manier waarop een gast, klant of werknemer er door wordt aangesproken, wordt deze als het ware ondergedompeld in een bewust ontworpen sfeer. Dit is beleving.
Beleving en sfeer zit in combinaties van kleur, verlichting, muziek, geur en materiaalgebruik. Je zou kunnen stellen dat als de zintuigen opmaal worden geprikkeld je een positieve beleving krijgt.
En dat wil je graag bereiken, toch?

Zo smaken gerechten werkelijk beter als ze op een prachtig bord worden gepresenteerd. Precies dezelfde wijn smaakt wezenlijk anders uit een glas of plastic beker. Een mooi bijpassend bierglas, of in het zicht geplaatste koperen biertanks dragen allemaal bij tot de beleving van gasten. Mensen voelen zich nou eenmaal prettig in een omgeving waaraan de nodige aandacht is besteedt en die voldoet aan het beeld wat een product oproept.
Een simpel voorbeeld; Verkoop je lingerie dan heb je geen RAW interieur waar al dat mooie zijde aan blijft hangen. Handel je daarentegen in tuingereedschap of motoronderdelen dan kan en mag alles wat ruiger en rauwer. Elke sfeer heeft z'n oorsprong en wordt met een reden gekozen als representatief voor het product. (Wow dit wordt wel wat technisch geloof ik ;-)

Maak de juiste mengverhouding van bovenstaande ingrediƫnten om een optimaal resultaat te krijgen. Zoals gezegd is het belangrijk om eerst helder te krijgen wat je wilt uitstralen. Je hebt niks aan een strandbeleving als je op het dorpsplein in Lutjebroek zit. Da's hoogstens leuk voor een gezellige beachparty. Denk daarom goed na wat je wilt uitstralen, wat echt bij je bedrijf en producten past en bouw daar zorgvuldig je imago omheen.

Tja, ik besef me terdege dat dit best nog een hele klus is.
Ik help je er dan ook graag mee.
Bel voor me voor een vrijblijvende afspraak op mijn rechtstreekse nummer;
073-5325216




combinaties
menu