20140826-blog-horeca-interieur-omzet.jpg
Nou al weer koffie?
- 21 mei 2015 -
En weer staat Koffie in het middelpunt van de belangstelling. In de kranten van vandaag gaat het over Nespresso, het cupjes koffiemerk wat heel slim George Cllooney strikte en daar op slag beroemd mee werd.
Toch lijkt het erop dat deze snelle manier van koffiezetten over z'n hoogtepunt is. Senseo of een gelijkwaardige koffie producten staan inmiddels gelijk aan gemakzucht en verliezen zodoende marktaandeel.

Daarom wordt inmiddels ook bij het grote publiek steeds meer gekozen voor ambachtelijke koffie met bijzondere smaken. Drink je 1 of 2 koppen koffie per dag, dan moet die koffie wel goed zijn, en is het niet erg om daar wat tijd en geld in te steken.
Zelfs de z.g.n. Slow koffie, zoals wij dat als filtermaling kennen, maar wel met vers gemalen bonen wint druppelsgewijs meer terrein in de Nederlandse keukens.

Ik schreef er al eerder over in deze inspiratie blog, Koffie is Hot! Letterlijk en figuurlijk ook het lekkerst. Maar koffie is vooral hot omdat er inmiddels iets te kiezen valt. In de horeca wordt op de meeste plaatsen een mooie kop Espresso geschonken, voor een goeie Cappuccino of Latte Machiato hoef je niet meer naar Italiƫ.

Kleine ambachtelijke koffiebranderijen met bijzondere smaken en blendings doen goede zaken. Je koopt er kleine hoeveelheden kakelvers gebrande koffiesoorten. Deze bonen komen voornamelijk uit zuid Amerika en Cuba en als je een echte fanatieke brander treft dan koop je voor een eerlijke prijs echte fairtrade koffie.

Een echt mooie kans voor jou als horeca ondernemer, ga eens op zoek naar zo'n echte koffie liefhebber dan heb je veel meer keuze dan uit 1 standaard smaak. Hartstikke leuk voor je gasten als ze bij jou uit verschillende koffiesoorten kunnen kiezen. Waarom ook niet, uit wijn heb je immers ook genoeg keuze, waarom dan niet ook uit koffies.

Slurp ze.
Fijne avond.




fairtrade koffie
menu