20140714-blog-horeca-interieur-beleving.jpg
Zorg voor de Feel Good Factor
- 26 augustus 2015 -
Heb je je wel eens afgevraagd wat de Feel Good Factor van jouw bedrijf is. Het is om het even in wat voor sector je werkzaam bent, ga eens na of je überhaupt kunt spreken van een Feel Good Factor.

Het is namelijk erg belangrijk om die factor te bezitten, in de horeca betekend het dat je je gasten een prettig gevoel bezorgt. Hospitality zoals je wilt. Dat kun je op verschillende manieren voor elkaar krijgen. De beste manier is natuurlijk als je totale concept voor een Feel Good Mood zorgt. Ondanks dat beleving ook hierin weer het sleutelwoord is, zijn er meerdere factoren belangrijk. Hoewel al deze factoren uiteindelijk wel weer op beleving zijn terug te voeren, noem ik hieronder een paar zaken om rekening mee te houden;

1. Je begint natuurlijk met het verhaal dat je wilt vertellen, en dan zorgt zelfs de Typografie van je logo of beeldmerk al voor een bepaald gevoel. Een superstrakke letter heeft bijvoorbeeld een totaal andere uitstraling dan een Typemachine lettertype of een klassieke schrijfletter.
Maak daarom hierin al een zorgvuldige keuze. Het heeft alles en tegelijkertijd niks met je smaak te maken. 2. Zet je persoonlijke voorkeur aan de kant en kijk samen met een kundige adviseur naar de achterliggende gedachte.

Met de manier waarop je jezelf presenteert kun je je gasten of klanten ook een Feel Good Mood bezorgen. Een lach op iemands gezicht, een hartelijk welkomstwoord, leuk gekleed personeel, alles werkt in een positieve zin mee om je gasten of klanten op hun gemak te stellen. De eerste klap is een daalder waard.

3. Je interieur heeft eveneens flink wat invloed op iemands stemming. Ik had het er vandaag nog over met een bevriende collega. Waarom TL verlichting wel in een tropisch klimaat past en waarom we dat geen enkel probleem vinden, terwijl we er hier helemaal niks van moeten hebben als het om sfeer gaat. Het antwoord ligt natuurlijk in het feit dat alles wat je ziet, ruikt, hoort en voelt meewerkt. Zacht wuivende palmen, een ruisende branding en een aangename temperatuur compenseren de TL verlichting ruimschoots. Het is de Feel Good Factor van het Tropische klimaat dat alles goed maakt.

In West Europa zullen we meer uit de kast moeten trekken, hier dien je als horeca ondernemer echt een sfeervolle inrichting te maken in je restaurant of cafe. TL verlichting associëren we hier al snel met slappe koffie en Jenever. En dat wil je natuurlijk niet. 4. Daarom moet je bij de voordeur beginnen, sterker nog, eerder al. Begin bij je portal, online met een goed lettertype en beelden die passen bij de sfeer die je wilt oproepen.

Om een echte Feel Good Factor te krijgen moet je dan ook zorgvuldig te werk gaan. 5. Het is zeker niet onverstandig om er met een specialist over te praten.
Bel me gerust voor een vrijblijvend gesprek.

Fijne avond




Hospitality
menu