20140916-blog-horeca-inrichting-raw.jpg
Beleving maakt ook voor de Retail het verschil. 7 tips.
- 12 september 2015 -
Eerder noemde ik beleving al een toverwoord voor de horeca, mensen zijn nou eenmaal op zoek naar verhalen, en pas je beleving toe in je interieur dan vertel je automatisch een verhaal. De Efteling is waarschijnlijk het allerbeste voorbeeld van een plek waar beleving het bedrijf tot grote hoogte heeft gebracht.

Toch hoef je geen pretpark of horeca bedrijf te zijn om te kunnen profiteren van hetgeen beleving je kan brengen. Heb je een winkel dan kan het toepassen van beleving in je interieur juist het verschil maken. De goedkoopste kun je als ondernemer al nauwelijks meer zijn, daarin zijn grote online web shops al lang haantje de voorste. Je zult daarom moeten uitblinken in service voor je klanten. Onderscheidend vermogen door net dat beetje meer te bieden.

Maar hoe bied je je klanten nou net dat beetje meer? Hieronder geef ik je 7 tips die bewezen werken en je prima zou kunnen toepassen;

1. Beschouw je klanten meer als gasten, leg ze in de watten en zorg dat een bezoek aan jouw winkel een uitje wordt. Dit is 1 van de belangrijkste tips en redenen waarom een klant zich te gast gaat voelen en bij jouw winkel terug komt.
2. Je interieur speelt een grote rol in de beleving van je klanten, verkoop je kleding, hang dan niet meters kleren naast elkaar, maar wissel de kledingrekken af met fraaie displays. Creƫer een omgeving die aansluit op de doelgroep die een specifieke kledingstijl heeft.
3. Een lunch of koffiecorner zorgt ervoor dat klanten langer blijven, een gratis (tweede) kopje koffie doet wonderen.
4. Kruisbestuiving werkt! Mooie schoenen, sieraden of parfums van bevriende ondernemers of andere afdelingen prikkelen je klanten om deze bij jou te kopen. Let wel, ook dit is allemaal beleving.
5. Organiseer op vaste tijden modeshows met echte mannequins of laat een goeie dj vette muziek draaien. Stem dit uiteraard ook weer af op de doelgroep die je wilt aanspreken.
6. Maak je klanten belangrijk door ze de mogelijkheid te bieden een vriend of vriendin uit te nodigen voor een special event met een leuke kortingsactie.
7. Verzamel gegevens van klanten en stuur je persoonlijke uitnodigingen voor events. Zo maak je het persoonlijk, raken je klanten betrokken en laat je je klanten weten dat ze belangrijk voor je zijn.

Wil je graag meer weten over de kracht van beleving, bel me dan voor een afspraak. Dit is mijn rechtstreekse nummer; 073-5325216

fijne avond.




mannequins
menu