20140819-blog-horeca-inrichting-terras-meubels.jpg
Waarom een verhaal vertellen?
- 09 november 2015 -
Jawel echt doen!, want hoe je ook wend of keert, om je gasten of klanten te overtuigen is het goed dat ze het verhaal achter jouw bedrijf kennen. Sterker nog als je zorgt dat jouw verhaal het allerbeste is vertellen anderen het vanzelf verder, dan werkt het als een tierelier. Het is natuurlijk wel zaak dat je verhaal niet iets is wat uit de dikke duim gezogen is, nee het moet een sluitend verhaal zijn. Je zou kunnen beginnen om je interieur voor je te laten spreken. In de horeca, maar ook in steeds meer winkelbedrijven is het een bewezen concept om storytelling in je interieur toe te passen.

Storytelling toegepast in een goed interieur is er één doorspekt met beleving. Het verteld het verhaal achter de gerechten die worden uitgeserveerd. Het toont de passie van de chef en neemt je mee in zijn gedachtengoed. Een echt goede inrichting zit als een maatpak, het maakt niks uit op welk niveau het zich afspeelt als het maar klopt. In het interieur van bijvoorbeeld MdDonalds laat je het wel uit je hoofd om een Carpaccio Cipriani te bestellen, andersom bestel je bij Jamies Italy alleen al door de inrichting geen Big Mac.

Het verhaal moet dus aansluiten op je concept, je wilt natuurlijk niet een uitstraling van een sterrenrestaurant als je patat verkoopt. Natuurlijk chargeer ik nu, maar het maakt de zaak wel duidelijk. Er is namelijk niks zo vervelend dan een verkeerde verwachting wekken. Maar goed even terug naar het daadwerkelijke verhalen vertellen.

Wil je je gasten laten weten waar je voor staat, dan moet je het natuurlijk eerst zelf helemaal duidelijk hebben. Het is goed om te zien dat er vandaag de dag steeds meer conceptmatig nagedacht wordt in horeca bedrijven. De nieuwste en meest succesvolle foodconcepten zijn stuk voor stuk het resultaat van bewuste keuzes. Jonge creatieve ondernemers kiezen bewust voor vaak duurzame en creatieve food concepten, het voelt goed en smaakt geweldig.

Inmiddels heeft het grote publiek, deze nieuwe manier van food beleving massaal omarmt en vind je de kleine koffiebarretjes, taco restaurantjes, exotische BBQ tentjes, niet alleen meer op festivals maar in zowat elke stad in Nederland. Het is een verrijking voor de branche en voor de binnensteden, want deze kleine horeca bedrijven met hun sfeervolle interieurs trekken meer mensen naar de stad. Ze zijn stuk voor stuk doordrenkt met sfeer en beleving en vertellen allemaal hun eigen story.

Heb je na het lezen van deze blog behoefte om jouw verhaal duidelijk te krijgen, bel me dan gerust, ik help je graag om het in beeld te brengen. 073-5325216
fijne avond.




aansluiten op je concept
menu