20160217-blog-horeca-interieur-niks-doen.jpg
Duik in diepgang
- 23 november 2016 -
Jawel echt doen!, want hoe je ook wend of keert, om je gasten of klanten te overtuigen is het goed dat ze het verhaal achter jouw bedrijf kennen, een beetje diepgang. Sterker nog als je zorgt dat jouw verhaal de moeite waard is, vertellen anderen het vanzelf verder. Zo'n boost door mond op mond reclame werkt natuurlijk als een tierelier. Het is dan wel zaak dat je verhaal authentiek is en niet zomaar bedacht. Heeft je bedrijf een mooie geschiedenis, dan zou je kunnen beginnen om je interieur voor je te laten spreken. In de horeca, maar ook in steeds meer winkelbedrijven is het namelijk inmiddels een bewezen concept om storytelling in je interieur toe te passen.

Storytelling toegepast in een goed interieur is er één doorspekt met beleving. Het verteld bijvoorbeeld het verhaal achter de gerechten die worden uitgeserveerd. Het toont de passie van de chef en neemt je mee in zijn gedachtengoed. Een echt goede inrichting zit als een maatpak, het maakt niks uit op welk niveau het zich afspeelt als het maar klopt. In het interieur van bijvoorbeeld MdDonalds laat je het wel uit je hoofd om een Carpaccio Cipriani te bestellen, andersom bestel je bij Jamies Italian alleen al door de inrichting geen Big Mac.

Het verhaal moet dus aansluiten op je concept, je wilt natuurlijk niet een uitstraling van een sterrenrestaurant als je patat verkoopt. Natuurlijk chargeer ik nu, maar het maakt de zaak wel duidelijk. Er is namelijk niks zo vervelend dan een verkeerde verwachting wekken. Maar goed even terug naar het daadwerkelijke verhalen vertellen.

Wil je je gasten laten weten waar je voor staat, dan moet je het natuurlijk eerst zelf helemaal duidelijk hebben. Het is goed om te zien dat er vandaag de dag steeds meer conceptmatig nagedacht wordt in horeca bedrijven. De nieuwste en meest succesvolle foodconcepten zijn stuk voor stuk het resultaat van bewuste keuzes. Jonge creatieve ondernemers kiezen dan ook vaak voor vaak duurzame en creatieve food concepten, het voelt goed en smaakt geweldig.

Inmiddels heeft het grote publiek, deze nieuwe manier van food beleving massaal omarmt en vind je de kleine koffiebarretjes, taco restaurantjes, exotische BBQ tentjes, niet alleen meer op festivals maar in zowat elke stad in Nederland. Het is een verrijking voor de branche en voor de binnensteden, want deze kleine horeca bedrijven met hun sfeervolle interieurs trekken meer mensen naar de stad. Ze zijn de ruggengraat van elke zichzelf respecterende binnenstad en stuk voor stuk doordrenkt met sfeer en beleving, vertellen allemaal hun eigen story.

Heb je na het lezen van deze blog behoefte aan wat meer diepgang en om jouw te gaan vertellen, Neem dan gerust vrijblijvend contact met me op.
fijne avond.




werken
met
inhoud
menu