20160301-blog-horeca-interieur-gas.jpg
Ook het adres voor tweedehands auto's
- 3 april 2017 -
Als ondernemer maak je voortdurend keuzes! Het is noodzakelijk om je bedrijf op de juiste koers te houden. Sterker nog, wanneer je met alle winden mee waait, wordt het hoogstwaarschijnlijk niks. Vlees noch vis, om maar eens in het restaurant wezen te blijven. Probeer daarom voor jezelf helder te krijgen wat je wilt en waarvoor je staat en zorg dat je de beste wordt. Dit is in een notendop dé manier om succesvol in business te worden, basta!

Ik heb in het verleden vaak genoeg met mensen gewerkt die van heel veel dingen een beetje konden, dat was vaak handig, maar als het er echt op aan kwam veel vaker erg ónhandig. Dus ging ik na een poosje toch op zoek naar alternatieven en vond al snel diverse specialisten. Deze jongens en meiden wisten alles van 1 specifiek onderwerp, het uurloon was hetzelfde en ze klaarden de klus bovendien in de helft van de tijd. Bingo! Als ik nu een tegelzetter nodig heb vraag ik hem echt het timmerwerk niet te doen, als je begrijp wat ik bedoel.

Specialiseer je dus, da's gewoon duidelijk. Dat wil overigens niet zeggen dat je oogkleppen op moet hebben, het is en blijft interessant om een weidse blik te houden. Ben je actief in de horeca branche, zorg dan dat het voor je gasten meteen duidelijk is wat ze mogen verwachten. Begin bij de presentatie. Je interieur hoort een afspiegeling te zijn van hetgeen waar je met je bedrijf voor staat. Zorg voor een mooie balans. Ook in je interieur moet je duidelijke keuzes maken, een ratjetoe aan decoraties in verschillende stijlen is voor gasten vaak letterlijk lastig te verteren. En nu we het er toch over hebben, zorg ook voor duidelijke keuzes in je menu. Met 5 voorgerechten, hetzelfde aantal bij- en hoofdgerechten en dito toetjes biedt je je gasten voldoende keuze. Het geeft je bovendien de mogelijkheid om wat vaker van menu te wisselen. Zo blijft het voor die gasten veel interessanter om nog eens terug te komen en bespaar je enorm veel kosten op je inkoop.

Nu is het gemakkelijker gezegd dan gedaan als het om keuzes maken gaat, maar toch moet je er eens goed over nadenken. Misschien wil je er zelfs een nachtje over slapen, geeft niks, voor hotels geldt hetzelfde ;-) Een voorbeeldje; vroeger was er in elk dorp een Winkel Van Sinkel, een gezellige plek waar je werkelijk alles kon kopen. Zo'n winkeltje werd vaak door hele families gerund, personeelskosten waren er nauwelijks. Een mooi romantisch beeld, maar vandaag de dag commercieel niet aantrekkelijk. En wat voor winkels geldt, gaat ook vaak op in de horeca. Ligt jouw hart bij een specifiek product of imago, focus je daarop. Andere wellicht commercieel aantrekkelijk zaken leiden alleen maar af en kosten je uiteindelijk meer dan dat ze opleveren. Let wel, ik heb het hier over andere zaken dan kruisbestuiving, meer hierover in een volgende blog.

'Ook het adres voor al uw tweedehands auto's' daar moet ik altijd aan denken als ik bij horecabedrijven kom waar je zowel voor themafeesten, brunches, bingo-avonden, bruiloften als toneelvoorstellingen van de plaatselijke senioren-vereniging terecht kunt. Misschien werkte het in het verleden, vandaag de dag moet je ook in de horeca branche duidelijke keuzes maken om jezelf te profileren.

Zo maken wij met ons bedrijf Tribe duurzame interieurs met volop beleving. Punt. We doen geen tuinen, geen straatwerk of verwarming voor terrassen, leveren geen overkappingen of luifels en geen keukenapparatuur. En ja, we doen alle bovenstaande zaken wel met gespecialiseerde partners waar we goeie afspraken mee hebben. Zij blij, wij blij, klant blij. Zo werkt het voor alle partijen.

Ben jij als startende, of misschien wel, als een door de wol geverfde ondernemer naarstig op zoek om de juiste keuzes te maken, maar vind je het lastig om er een invulling aan te geven. Neem gerust contact met me op voor een vrijblijvende afspraak, dan neem ik Appelflappen mee, of Bossche Bollen of Kersenvlaai…;-) Fijne avond




She
Loves Me
She Loves me
Not
menu