20140718-blog-horeca-interieur-goed-gevoel.jpg
Digitaal is niet gezellig
- 28 november 2019 door John -
Gezelligheid kun je namelijk niet downloaden. Het is misschien logisch, maar heb je er als horeca-ondernemer wel eens bij stilgestaan dat de horeca hierin een werkelijk unieke positie verkeerd. Terwijl de retail-ondernemers alles uit de kast moeten halen om hun klanten naar de fysieke winkels te trekken, kijkt de horeca met een schuin oog hoe het wellicht digitaler kan. Maar waarom? Zorg dat je zaak online te vinden is, maar investeer vooral in de fysieke gastvrijheid van je bedrijf.

In de kroeg gezellig samen met vrienden een biertje drinken, kun je inderdaad nou eenmaal niet downloaden. Nog niet althans, en het lijkt me dat er hiervoor nog minimaal 100 jaar te gaan is, als het ├╝berhaupt ooit van komt. Goed, ondertussen is het goed om als horeca-ondernemer te investeren in elementen waar het in de horeca echt om draait. Sfeer en beleving, een tof interieur, kortom gezelligheid. Iemand die op zoek is naar contact met echte mensen is bereid de moeite moeten nemen de deur uit te gaan. En dan zou het toch mooi zijn als dat bij jou is, toch?

Zorg dan ook dat al die digitale shit niet kan tippen aan een avondje uit bij jouw bedrijf. In jouw restaurant, je bistro, of in jouw lunchroom proef je de echte sfeer. Als je binnenkomt geniet je van een sfeervol interieur en knappe inrichting, ruikt het lekker en de gastheer of gastvrouw zijn gemeend vriendelijk en bovendien van vlees en bloed. Een biertje met vrienden, een kopje thee met vriendinnen, een heerlijke Bossche Bol of een lekker glas prosecco kun je gewoonweg niet downloaden. Je zou ze wel online kunnen bestellen misschien, maar voor de unieke gastvrije sfeer die de horeca te bieden heeft is meer nodig dan 4G, 5G of een wifi aansluiting.

Beleving, de zogenaamde zinnenprikkelende zaken zijn tot op de dag van vandaag exclusief offline verkrijgbaar. En ik ga er zogezegd gemakshalve vanuit dat dit nog een hele poos zo blijft. Als horeca ondernemer heb je om die reden dus echt een streepje voor op alle andere bedrijven die hun klanten massaal naar het internet hebben zien verhuizen. Het betekend overigens niet dat je jouw online verhaal kunt vergeten. Zorg er juist voor dat je op internet goed zichtbaar bent en dat je gasten online een voorproefje krijgen van hetgeen ze offline kunnen verwachten en maak het meer dan waar als ze eenmaal binnen zijn.

Wil je ook eens graag brainstormen over al die offline mogelijkheden die de horeca te bieden heeft. Neem dan vrijblijvend contact met me op.
Fijne dag.





volop
offline
mogelijkheden
menu