Bier & Beleving

- 09 May 2016 door Edwin Timmers -

In het afgelopen jaar is er minder bier verkocht, tenminste dat wordt gesteld door de grote brouwerijen. Toch geloof ik dat als je het goed aanpakt er menig vaatje kan worden weg getapt. Vroeger nam je als jongere genoegen met 1 soort pils, het liefst in grote hoeveelheden getapt en afgerekend met plastic muntjes. Vandaag de dag moet je als horeca ondernemer met meer dan dat op de proppen komen.
Ook voor bier is beleving het toverwoord, Heineken neemt je in een geweldige campagne mee de wereld over zodat jij jezelf kunt vereenzelvigen met deze avontuurlijke bierdrinker. Grolsch boort met Kornuit een jong en hip publiek aan met maakt bier drinken weer cool.

Voor horeca ondernemers liggen hier (bieromzet) kansen voor het oprapen. De lijnen zijn uitgezet, de brouwerijen geven de voorzet, je hoeft 'm alleen maar in te koppen. Beleving is uiteraard niet alleen een kwestie van een nieuw viltje of her en der een poster ophangen. Neem je gasten mee in het verhaal achter het product. Organiseer eens een bierproefavond met verschillende smaken en soorten bier, nodig een kok uit om gerechten met bier klaar te maken. Tap kleine glaasjes verschillend bier en serveer deze als een soort tapa's. Zo laat je je gasten op een leuke manier kennismaken met de rijke smaken. Je verkoopt niet alleen het bier, maar verteld zo ook een verhaal. Op deze manier geef je het spraakwater echt inhoud en zal er zeker over gepraat worden.

Volle bladen dood bier, ik ben er altijd wars van geweest, en ik geloof ook niet dat er met uitzondering van Carnaval nog veel stapels bladen bier verkocht worden. En zeg nou zelf, drink jij graag een dood pilsje die je met een ferme klap weer tot leven moet wekken? Nee toch.
Daarentegen leeft echt goed getapt kwaliteits bier meer dan ooit tevoren.
Zie je als kastelein hier een kans, grijp 'm dan, nu kan het echt. Proost!

Ook voor bier is beleving het toverwoord,neem je gasten mee in het verhaal achter het product.
Voor horeca ondernemers liggen hier (bieromzet) kansen voor het oprapen
Proost!
terug

HET VERHAAL