Blijf up-to-date

- 31 May 2016 door Edwin Timmers -

Eerder in mijn blog schreef ik ik al eens een artikel over de voordelen van regelmatig onderhoud aan je interieur of inrichting. En ik sta nog steeds volledig achter het idee van het goed onderhouden interieur. Elk jaar een beetje schuren, plamuren en een nieuwe laag lak kan je veel onnodig extra tijd en dus geld besparen. Helemaal goed dus, maar vergeet vooral niet om up-to-date te blijven. Frisse geverfde deuren en kozijnen hoeft namelijk niet persé te betekenen dat je bedrijf een lekker frisse uitstraling heeft. Als je steeds dezelfde kleuren opnieuw overschildert gaat het op een goed moment vervelen. Want al blinkt de lak nog zo netjes, zalmroze is nou eenmaal niet meer van de´tijd. Tijd om up-to-date te worden dus.
Vorige week had ik er nog een inspirerend gesprek over met de directie van een mega grote horeca onderneming. Het bedrijf zag er nog Picobello uit, toch denken we erover om echt opnieuw interieur, maar ook exterieur presentatie zaken aan te pakken. Verbetering is hierbij het uitgangspunt, het bedrijf moet niet alleen terug kunnen kijken op successen uit het verleden, maar juist klaar zijn voor de toekomt. Een mooie uitdaging dus, het zette me vandaag extra aan het denken en gaf me inspiratie om deze blog te schrijven.

Denk je eraan om je bedrijf een boost te geven, probeer de dingen dan eens vanuit een ander perspectief te zien. Hoe ziet mijn entree eruit, en wat zou ik ervan vinden als ik hier voor het eerst binnenkwam. Zou ik het na 10X nog steeds leuk vinden of zijn er dan zaken waaraan je je toch zou ergeren. Is je bedrijf nog van deze tijd? Ben jezelf nog overtuigd van je concept?, is je personeel nog even gedreven als voorheen of gaan ze op de doordeweekse dagen op de automatische piloot? Hoe komt mijn bedrijf online over? Stuk voor stuk serieuze vragen die jezelf scherp en je bedrijf up-to-date houden.

Heb je het netjes voor mekaar en kun je het jezelf permitteren om eens rustig achterover te leunen, gebruik die tijd dan eens om over bovenstaande dingen na te denken. Of het nou je interieur, je online presentatie, je gerechten, personeel of jezelf betreft, up-to-date blijven is essentieel om klaar te zijn voor de toekomst. Wil je er eens iemand zonder voorkennis naar laten kijken, neem dan gerust contact op. Fijne avond.
terug

scherp houden