Breng een gesprek op gang

- 27 May 2016 door Edwin Timmers -

Als ondernemer wil je graag dat erover je gepraat wordt, da's immers gratis reclame en zolang er over je gepraat wordt ben je in business. Niks mis mee dus. Is het interieur van jouw restaurant om stil van te worden en heb je het slim voor mekaar om steeds weer voldoende röring rondom je zaak te krijgen, dan zou ik daar zeker mee doorgaan. Een gesprek op gang brengen is echter van een andere orde, dan ga je meer de diepte in en als ik heel eerlijk ben dan is dit laatste echt de kunst. Een gesprek op gang brengen doe je door je gasten in hun hart te raken, dat kan zijn door een sublieme presentatie, een prachtig sfeervol interieur en de exquise smaakbeleving van je gerechten. Deze ingrediënten hebben 1 ding gemeen, ze vertellen elk op hun manier een verhaal.
Zo'n verhaal moet overigens authentiek zijn, je gasten dienen zich erin te kunnen herkennen. Als je een verhaal wilt vertellen, pleeg dan voldoende research zodat je weet waarover je het hebt en je het verhaal sluitend kunt vertellen. Hoe je dat doet is natuurlijk aan jou. Het beste werkt het natuurlijk als je met passie op de proppen komt. Verkoop je zelfgebakken brood en ben je in de volste overtuiging dat jouw producten een essentiële bijdrage leveren aan de belangrijkste maaltijd van de dag, ga er dan voor. Laat zien wat je doet, hou het authentiek en simpel. Vertel je verhaal, maak het persoonlijk en je verkopen zullen zeker stijgen.

Heb je een restaurant en kun je een menu samenstellen met bijvoorbeeld typische streekgebonden producten en gerechten waaraan bepaalde herinneringen kleven, dan breng je een echt gesprek op gang onder je gasten. Werken met streekgebonden producten betekend niet dat je alleen hutspot of boerenkool kunt serveren, het is de kunst om er als chef je eigen draai aan te geven. Het zijn juist de subtiele aardse smaken van bijvoorbeeld vergeten groenten waarmee je heerlijk kunt experimenteren. Zo scoor je ook op inhoud en daarmee bouw je aan een stevig fundament.

Originaliteit, presentatie en authenticiteit zijn 3 kernwaarden waarmee je jouw horeca-bedrijf echt op de kaart kunt zetten. Zelfs als je friet wilt bakken, want ook hier kun je met een beetje fantasie een eigen authentieke twist aan geven.
Als het jouw passie is, dan kun je je gasten daarmee verleiden. Weet je niet goed hoe je dat zou moeten aanpakken, geeft niks, dat is te leren. Bovendien kun je die expertise prima inhuren. Bel me gerust om een vrijblijvende afspraak te maken om die passie te vinden en te vermaakten. Dit is mijn rechtstreekse telefoonnummer. 073-5325216

fijne avond
terug

op gang brengen