Leg het er niet te dik bovenop

- 11 May 2016 door Edwin Timmers -

Ik geloof dat er definitief een tijd is aangebroken dat je er niet meer omheen kunt, sterker nog dat je het ook niet zou moeten willen als ondernemer. Duurzaam denken en doen, in wat voor business je ook werkzaam bent. Maar leg het er niet te dik bovenop als je succesvol wilt zijn. Het moet gewoon een way of life worden.
Werk je in de horeca of ben je horeca ondernemer dan is het inmiddels voor je gasten een echte opsteker als jouw producten duurzaam worden geproduceerd.
Als je weet waar je ingrediënten vandaan komen en je kunt dat met gerust hart en een goed geweten met je gasten delen dan voelt dat natuurlijk goed.
En dat laatste is nou juist waar het om draait, je gasten een goed gevoel geven. Niet alleen met smaak, maar ook met je verhaal.
Om hier een voorbeeld van te geven, McDonalds verliest in de VS steeds meer terrein aan duurzame horeca (fast) Food concepten als bijvoorbeeld Chipotle.
Hiernaast het inspirerende verhaal van Chipotle in in een animatie verteld.

Jouw verhaal vertel je ook door de manier van presenteren, laat je interieur of inrichting aansluiten op hetgeen er uit je keuken komt. Mooie oorspronkelijke materialen, eerlijke producten zoals gecertificeerd hout en gerecyclede materialen zijn volop beschikbaar. Een goede interieur architect weet ze op een originele manier toe te passen zonder dat het zwaartepunt op duurzaamheid komt te liggen. Hij moet er jouw eigen draai aan te geven, zodat je zaak het onderscheidend vermogen krijgt die ze verdiend.

In mijn eerdere interieur inspiratie-blogs stelde ik al meer dan eens dat de horeca vaak voorop loopt als het gaat om innoverende presentatie. De juiste sfeer neerzetten is immers super belangrijk als je gasten wilt overtuigen om voor jouw zaak te kiezen. Steeds meer winkelbedrijven en ook kantoren zien het effect van van sfeer en beleving in het interieur. Ga er dan ook echt mee aan de slag. En ook in deze branches geldt natuurlijk dat je de boot mist als je niet voor duurzaam gaat.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de producten die we kopen, de manier waarop we bouwen en omgaan met onze planeet, mensen en dieren vanzelfsprekend duurzaam zijn. Dat duurt wellicht nog even, maar volgens mij zijn we echt op de goeie weg. Wij hebben er bij Tribe alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Onze neuzen staan in elk geval dezelfde kant op, we hebben zin om voor je aan de slag te gaan, maar we zijn beslist geen geitenwollen sokkenbedrijf.

Onze klanten hebben lef en durf, zijn echte ondernemers die op een originele manier het verschil willen maken.
Hopelijk kunnen we jou ook inspireren om de juiste keuzes te maken.
Het voelt echt goed.

fijne avond.
John
terug

Duurzaam