Ook online opvallen

- 19 May 2016 door Edwin Timmers -

Wat opvalt krijgt aandacht, en da's een mooie motivatie om op te willen vallen als onderneming. Nou zijn wij Nederlanders een nuchter volkje en als het erom spant zullen veel mensen zeggen; 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'. Op persoonlijk vlak kan ik me er nog enigszins iets bij voorstellen, maar zakelijk gezien moet je proberen alles uit de kast te halen om op te vallen, om de aandacht te krijgen die je verdiend. Aandacht is belangrijk om dat wat je graag wilt overbrengen ook daadwerkelijk voor het voetlicht te kunnen brengen. Je kunt namelijk nog zo hard roepen, als er niemand luistert krijg je er alleen maar een droge keel van en kun je jezelf de moeite besparen. Daarom is opvallen belangrijk!
Ik schreef al meerdere malen in mijn blog, over hoe je als ondernemer in de horeca of retail op zou kunnen vallen. Gisteren nog schreef ik in mijn blog dat vernieuwing de aandacht trekt. Je interieur, je presentatie, je menukaart, als je tijdig vernieuwd hou je de aandacht vast. Online geldt dat eigenlijk net zo, zorg er dan ook voor dat je regelmatig ook je online content ververst. Eigenlijk is het logisch, bezoekers van je website komen alleen bij je terug als ze ook daadwerkelijk iets nieuws bij jou kunnen bekijken of lezen. Zorg dan ook dat er iets te beleven valt op je website.

Google denkt er al net zo over, als je goed wilt scoren in de ranking van zoekmachines moet je website iets te bieden hebben voor de bezoekers. Heb je een restaurant, zorg er dan voor dat je bezoekers minimaal online de menukaart kunnen bekijken, iets kunnen proeven van de sfeer, foto's van het interieur kunnen bekijken en het adres en het telefoonnummer moeten gemakkelijk te vinden zijn. Wil je meer te bieden hebben, dan zou je kunnen denken aan leuke filmpjes waarin naast de sfeer van het interieur ook het klaarmaken van gerechten laat zien. Recepten die gasten zelf thuis kunnen uitproberen en een dagelijkse blog van de chef.

Er zit behoorlijk wat werk in het bijhouden van een goeie website, maar als je het goed doet werpt het z'n vruchten af. Je website is namelijk net zo'n organisch geheel als je bedrijf zelf. Je kunt het vandaag de dag dan ook niet los zien van elkaar of het er maar bij doen. Heb je hier allemaal geen trek in, of gewoonweg geen tijd of ontbeer je het talent om er zelf mee aan de slag te gaan. Dan zou je kunnen overwegen om het beheer van je website uit te besteden aan derden. Er zijn genoeg mensen te vinden die het heel leuk vinden om tegen een kleine vergoeding, of zelfs een eetbon voor je te bloggen en zo je website up-to-date te houden. Zorg wel eerst voor een goeie basis waar je wat mee kunt. Start daarom met een strategisch online plan, zo hou je het overzichtelijk voor jezelf en manage je gemakkelijk de kosten.

Geen idee waar je moet beginnen, neem gerust contact met me op voor een vrijblijvende afspraak, ik help je graag. Fijne avond
terug

goeie basis