Probeer je hart te volgen

- 17 May 2016 door Edwin Timmers -

Dan wordt iets letterlijk minder bedacht. Zonder zweverig te worden zou je gerust kunnen stellen dat er niks mis mee is als je je gevoel volgt. Vooral als je in de hospitality, recreatie of horeca actief bent krijg je vaak te maken met gevoelszaken. Iemand die een leuke tijd wil beleven in jouw zaak wil daar uiteraard een goed gevoel bij hebben. Sterker nog, anders kun je het wel schudden in deze branche.
Je moet er dus voor proberen te zorgen dat jouw presentatie mensen raakt. dat kan op allerlei manieren. Bijvoorbeeld met je interieur. Een goed interieur maakt emoties los, je mag het voelen, ruiken, proeven en beleven. De crisis van de afgelopen jaren heeft veel creatieve processen op gang gebracht waarin duidelijk is geworden dat hier enorme kansen liggen voor de horeca.
En met succes, want voor het eerst sinds lange tijd zit de branche weer in de lift. En dat heeft de horeca grotendeels aan zichzelf te danken.

Als je van plan bent om je bedrijf opnieuw in te richten probeer dan eens die gevoelsbenadering. Een ziel krijg je niet in je zaak door elk jaar je parketvloer te laten vernissen. Nee!, die ziel of het karakter zitten namelijk in de afdrukken die de mensen hebben achtergelaten. Vergelijk het met plastische chirurgie, wat is er mooier een strakgetrokken gezicht of een karakteristieke kop? Een goed gevoel krijg je dus niet van een keurig opgeruimd geheel. Het goeie gevoel zit 'm in ongedwongenheid, in het laagdrempelig zijn, in de spaanders.

Krijg je het voor mekaar om je gasten het vertrouwde gevoel te geven dat jouw bedrijf al jaren open is, terwijl je alles vernieuwd hebt, dan doe je het goed. Een goed ontworpen interieur heeft deze eigenschappen. Ik zeg altijd dat er best iets aan mag mankeren, dat maakt het interessant. Een glad gestukadoorde muur is mooi, maar naast een rauwe gemetselde wand wordt het een stuk spannender. Het zorgt er trouwens ook voor dat je interieur minder een mode ding is. En da's natuurlijk goed voor je portemonnee.

Het goeie gevoel zit 'm dus in de spaanders. Het is het ronkende geluid van de Ferrari, de gorgelende koffiemachine en de doorleefde eiken vloer. Het is niet bedacht, maar wordt ervaren. wordt gevoeld. Ga ermee aan de slag, het zal je geen windeieren leggen. Bel me gerust voor een vrijblijvend inspiratiegesprek. 073-5325216
terug

veel creatieve processen