Zorg dat erover je gepraat wordt!

- 16 July 2016 door Edwin Timmers -

Stel, je bent net een horeca bedrijf begonnen en je hebt je zaakjes mooi voor mekaar. Je hebt maanden gewerkt aan een leuke identiteit, het past je precies. Net zoals je interieur precies afgestemd is op hetgeen je wilt uitstralen. De mensen die je hebt geselecteerd weten wat hun te doen staat, het zijn professionals die exact begrijpen wat werken in de gastvrijheid-branche betekend. Je ingrediënten zijn biologisch en je hebt met de juiste leveranciers goeie afspraken kunnen maken. Nou dan is het appeltje eitje, om maar eens in de food sector te blijven. Of misschien toch niet?
Natuurlijk is het erg belangrijk om alle bovenstaande zaken op orde te hebben, zoniet het allerbelangrijkste. Maar vergeet vooral niet te zorgen dat erover jouw zaak gepraat wordt. Je kunt natuurlijk gewoon open gaan en dan afwachten wat je toekomstige gasten over jou willen vertellen, maar beter is het om ze een handje te helpen. Communicatie dus, zorg dat erover je gepraat wordt! Maar hoe doe je dat.

In mijn eerdere blogs kun je allerhande tips lezen over hoe je jezelf in de picture kunt spelen. Een horeca bedrijf is zeker gebaat bij een knap interieur, goed personeel, fijne gerechten en ga zo maar door, maar zonder een echt communicatie plan zul je moeten afwachten of het aanslaat. Als je net een fikse investering hebt gedaan wil natuurlijk niks afwachten en al helemaal geen zaken aan het toeval overlaten. Daarom adviseer ik je dan ook om, net zoals voor je interieur en/of inrichting, budget vrij te maken voor communicatie.

Een goed communicatieplan is namelijk super-belangrijk! Toch ontmoet ik nog steeds genoeg ondernemers die vinden dat ze 'het zelf wel kunnen'. Net zoals iedereen vandaag de dag opeens fotograaf is, of weten hoe ze zelf videoproducties moeten draaien, lijkt het erop dat communicatie geen echt vak is. Toch is dat laatste wel degelijk het geval en dien je het belang ervan zeker niet te onderschatten. Om deze reden werken wij, net zoals je dat mag verwachten waar het een decorateur, meubelmaker of elektronicus betreft, met professionals in communicatie samen.

Horeca communicatie is overigens weer een bijzonder specialisme binnen die communicatie branche. Natuurlijk zijn er 1 op 1 zaken over te nemen, maar als het om het communiceren met gasten in de horeca draait, moet je vaak net even wat andere middelen inzetten dan wanneer je bijvoorbeeld smartphones aan de man probeert te brengen. Hiervoor heb je mensen nodig die weten wat er leeft in de horeca branche. Running Fish is zo'n gespecialiseerd horeca communicatie bureau waar onze Tribe prima bij aansluit. Annet brengt dan ook regelmatig haar tijd door in onze studio zodat er vaak sprake is van kruisbestuiving. Door deze manier van samenwerken weet onze Tribe een echt totaalpakket voor ondernemers in de horeca te bieden en zorgen wij op onze beurt weer dat er over ons gepraat wordt.

fijn weekend, en heb je behoefte aan een goeie sparrings-partner. Maak dan een vrijblijvende afspraak met ons.
terug

TOK TOK

TOK

KUKELEKUUUUU